• tjocken

    är du en Elevassisten?

    Hej!
    jag har ansökt om en tjänst som elevassistent och nu blivit erbjuden att gå på arbetsintervju för tjänsten. va gör man som elevassisten " på gymnasium"??
    jag jobbar idag inom psykiatri och trivs väldigt bra på mitt arbete men strävar alltid efter att utvecklas och lära mig nytt, därför tyckte jag detta arbete lät intressant och vill gärna prova! dock vill jag inte avsluta min tjänst innan man ens vet va man ger sig in på?  så snälla ni som arbetar eller har arbetat som elevassistent kan ni inte berätta lite hur eran arbetsdag ser ut och vilka tider ni arbetar och hu många % osv  allt ni kan komma på!  "gärna på gymnasium iv" då det säkert är lite skillnad i grundskola och gymnasium!

  • Svar på tråden är du en Elevassisten?
  • Anonym (.)

    Beror väl på vad eleven/eleverna behöver hjälp med. Kanske skillnad i instanser om den man ska hjälpa har ett rörelsehinder eller en npf-diagnos.

  • Deceree1

    Hej.

    Det beror ju lite på vad din roll blir på skolan. Du skriver inte så mycket. Jag skulle kunna tänka mig att tjänsten kan vara på gy-sär. Antingen är du en elevassistent på en elev som har svårigheter eller fungerar du som en resurs för alla elever på gy-sär.

    Nu för tiden slussar dom ut elever som kanske skulle ha gått på en resursskola eller gy-sär till vanliga klasser och då kan det vara så att du är en elevassistent som antingen följer en elev som har särskilda behov eller en resurs för läraren och hjälper till i hela klassen. Det är dagtid. Kanske 8:00- 16:00 ungefär alltså.

Svar på tråden är du en Elevassisten?