• Anonym (Kaffedraken)

    Realistisk målsättning på HP?

    Hej!
    Jag gjorde HP för 3 år sedan. Var oförberedd, sov dåligt, och var inte så värst studiemotiverad och fick 0.6. (0.8 på verbala delen, 0.4 på kvantitativ delen)
    Till vår tänker jag göra provet igen, och då är mitt mål 1.4. Har läst klart gymnasiet och klarat det helt OK, så borde få lite högre. Grejen är att jag tänker förbereda mig redan nu (Köpt matte 1c bok, har lite gamla högskoleprov, etc.). Tänker ägna ca. 1h per dag åt detta.
    Tycker ni att det är en realistisk målsättning om jag verkligen pluggar, eller så är det kört?
  • Svar på tråden Realistisk målsättning på HP?
  • Anonym (Kaffedraken)

    De flesta brukar väl få högre på HP vid andra gången än första.. men är ju en väldig skillnad på 0,6 och 1,4! Det som ger mest är nog att plugga på gamla prov, men sen blir det ju helt andra frågor på det riktiga provet.
    Ren läsförståelse är jätteviktigt så att man snabbt vet vad man ska svara på och fokusera på det som är viktigt. Tror också att man vinner på att hoppa över frågor som man fastnar på, markera dem, gå vidare och om sedan tid finns kvar kan man gå tillbaks till den/de man hoppat över.

Svar på tråden Realistisk målsättning på HP?