• Äldre 11 Oct 15:33
    2816 visningar
    4 svar
    4
    2816

    Tidigt gravid, rädd att nåt är fel

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 6 (5+0). Fick reda på att jag är gravid för några dagar sedan, och då hade jag endå en del symptom som svagt illamående, känningar i både mage och rygg, äcklades av vissa maträtter och mycket ont i brösten.

    Men nu idag och igår så tycker jag att symptomen har avtagit. Har fortfarande lite ont i brösten men inte alls lika mycket som innan.

    Jag vet också att detta är vanligt att symptomen avtar men sen kommer tillbaka men såklart blir man ju så himla nervös och jag mår så dåligt av detta så vill bara höra om andra har känt liknande?

  • Svar på tråden Tidigt gravid, rädd att nåt är fel
  • Äldre 11 Oct 15:47
    #1

    Sålänge du inte har ont i magen eller blöder så oroa dig inte. Vänta typ till vecka 10-12 så ska du få se att symptomerna kan bli värre och följa med dig under hela graviditeten.

    Mådde jättebra från plusset till cirka vecka 9-10. Sen blev allt värre med symptomerna. Men efter vecka 22 så avtog det och nu har jag inga graviditetssymptom förutom lite trötthet. 


    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Äldre 11 Oct 23:04
    #2

    Har känt som du i några dagar, typ mått bättre än någonsin och funderat på vart symptomen tagit vägen. Drömde att jag var på UL i v 18 och de bara "nej men, du har ju bara hittat på att du är gravid"... vidrig dröm.

    Men så idag i v 6+1 Så small det till med ett oerhört illamående och yrsel. Så nu mår jag dåligt, men känner mig mycket lugnare inombords:D

  • Äldre 12 Oct 19:42
    #3

    Har inte haft nån smärta i magen och har inte blött nåt och idag kom det svaga illamåendet tillbaka så var nog bara ett nervvrak igår. Räcker verkligen med minsta lilla tanke på att nåt är fel och så är man helt övertygad att man inte är gravid längre haha...

    Håller med om att man känner sig lugnare nu, trots att illamåendet inte är det roligaste men man vet i alla fall att det betyder nåt bra typ. :)

  • Norbot­tensfi­a
    Äldre 12 Oct 20:33
    #4

    Det är normalt att vara orolig, du kommer vara orolig hela graviditeten, först är man orolig för missfall, efter det att det ska vara något fel på barnet, efter det att det ska hända något fram till förlossningen, och efter barnet är fött är det en livslång oro över sitt barn.... antingen går det bra eller så går det på röven! försök leva i nuet.. Du väntar barn inte missfall och symptomen kommer komma och gå.... Eller som för mig som spytt oavbrutet från vecka 8 till 15 :)

Svar på tråden Tidigt gravid, rädd att nåt är fel