• Anonym (Jag vill förändras - Börja flirta m.m utan att srkämmas)

    Jag flirtar inte - Håller i en god vänskapslinje mellan kvinnor - För respekt och inte väcka rädsla

    Hej!

    Jag har ursprung ifrån två länder.

    Jag har fått höra att det är mest sådana folk som är högst upp i våldtäktsstatistiken i Sverige.

    Om det är sant eller inte, vet jag inte. Men jag skulle definitivt inte utöva något som helst våld eller agera otäckt på något sätt emot någon annan. Jag har empatisk och sympatisk förmåga.

    Jag är född i Sverige och känner mig som svensk. Jag älskar Sverige.

    Jag ät tjugofem år och slutat med intimt kontakt/flirt eller uppvisa någon form av intresse för någon kvinna. Just för att jag fått höra det negativa ryktet.

    Jag kan inte direkt svara på när jag slutade med sådana försök. Men det var nog kanske lite mer än fem år sedan. Jag har egentligen aldrig flirtat eller raggat. Men uppvisat någon form av intresse åtminstone.

    Eftersom läsningen har påverkat mig en hel del på Internet inte mins på Flashback. Så skulle jag vilja höra ifrån denna forum, ifrån kvinnor som berättar exakt vad de tycker.

    Är det okej att uppvisa något intresse - Hur skulle ni vilja att jag skulle uppvisa sådant intresse, för att undvika obehag och rädsla.

    Man är ju inte en rasist för att man kanske är rädd för sådana människor som mig. Om statistiken skulle stämma, så har jag en enorm förståelse till varför man blir rädd. Och därav min respekt och förståelse, så agerar jag genom att backa undan.

    Hur flirtar man på krogen och liknade ställen?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Jag flirtar inte - Håller i en god vänskapslinje mellan kvinnor - För respekt och inte väcka rädsla
  • tankfull

    Tycker du att kvinnor ska täcka sin kropp? Jag tror att detta är helt avgörande för hur du lyckas med flirtandet. Tyvärr utgår man ifrån att män ifrån vissa länder har en dålig kvinnosyn - det vill säga en syn på kvinnan som underlägsen. Kanske är det inte så du tänker, men då måste du nog få fram det rätt snabbt i ett samtal om det är en svensk kvinna du vill uppvakta.

  • Anonym (Jag vill förändras - Börja flirta m.m utan att srkämmas)
    tankfull skrev 2018-10-12 09:06:36 följande:

    Tycker du att kvinnor ska täcka sin kropp? Jag tror att detta är helt avgörande för hur du lyckas med flirtandet. Tyvärr utgår man ifrån att män ifrån vissa länder har en dålig kvinnosyn - det vill säga en syn på kvinnan som underlägsen. Kanske är det inte så du tänker, men då måste du nog få fram det rätt snabbt i ett samtal om det är en svensk kvinna du vill uppvakta.


    Blir inte sådant uppenbart att jag absolut inte har sådana kvinnosyn när jag talar med de?

    Jag är ju ingen invandrare. Om jag talar med de som människor, så är det väl uppenbart att jag inte har kvinnoförakt eller har negativa kvinnosyn?


  • tankfull
    Anonym (Jag vill förändras - Börja flirta m.m utan att srkämmas) skrev 2018-10-12 09:43:34 följande:
    Blir inte sådant uppenbart att jag absolut inte har sådana kvinnosyn när jag talar med de?

    Jag är ju ingen invandrare. Om jag talar med de som människor, så är det väl uppenbart att jag inte har kvinnoförakt eller har negativa kvinnosyn?
    Hur skulle det vara uppenbart menar du? Bara för att du pratar med en kvinna betyder det inte att du inte anser att kvinnor ska bära slöja. Du skriver som att du inte har svenska som modersmål, så jag antar att det hörs och syns att du inte kommer från Sverige från början. Då finns det en misstanke om att du inte har en bra syn på kvinnor och därför måste du ju förklara tydligt att du inte är en sån person. Med allt man hör och ser så finns det ett skäl till varför man är misstänksam, det kan du ju inte bara vifta bort. Du skriver ju att du vill veta hur du ska gå tillväga, men du godtar inte mitt svar?
  • CitronTulo

    Vad tråkigt att du känner att du inte vågar närma dig en tjej för att du är rädd att hon ska tro att du ska våldta henne!!
    Tycker att du ska släppa dessa funderingar och vara dig själv! Inte låta fördomar eller andras rädslor (som du faktiskt inte vet om personen ens har?) påverka dig!

  • Ignoramus

    Som med all annan uppvaktning så handlar det ju om förmågan att känna av stämningar, är det jag gör uppskattat av den andra personen eller inte?

    Kvinnor menar ju inte att raggandet som fenomen ska upphöra, bara det oönskade raggandet.

  • Anonym (drop)

    Den tråkiga sanningen är inte hur du flörtar utan om kvinnan finner dig attraktiv eller inte

    1. Om du är attraktiv kan du göra vad som helst och hon kommer acceptera det

    2. Om du äroattraktiv spelar ingen roll vad du gör, hon kommer ändå kalla dig creepy och skrika våldtäkt om du ens ler mot henne

  • Ignoramus

    Det är verkligen inte sant. Annat än att kvinnan kanske inte tycker det är någon idé för mannen att fortsatta ragga om hon inte är intresserad, men så funkar det ju both ways... det handlar ju bara om att kunna fatta vinken/på ett schysst sätt ta ett nej om man inte fattar vinken.

    Om du blir kallad creepy eller blir anklagad för våldtäkt så borde du seriously reconsider hur du närmar dig andra människor... it's not them, it's you!


    Anonym (drop) skrev 2018-10-12 13:42:46 följande:

    Den tråkiga sanningen är inte hur du flörtar utan om kvinnan finner dig attraktiv eller inte

    1. Om du är attraktiv kan du göra vad som helst och hon kommer acceptera det

    2. Om du äroattraktiv spelar ingen roll vad du gör, hon kommer ändå kalla dig creepy och skrika våldtäkt om du ens ler mot henne


  • Anonym (Yen)
    Anonym (drop) skrev 2018-10-12 13:42:46 följande:

    Den tråkiga sanningen är inte hur du flörtar utan om kvinnan finner dig attraktiv eller inte

    1. Om du är attraktiv kan du göra vad som helst och hon kommer acceptera det

    2. Om du äroattraktiv spelar ingen roll vad du gör, hon kommer ändå kalla dig creepy och skrika våldtäkt om du ens ler mot henne


    Med den inställningen så känner jag mig tämligen säker på att du själv faller in under kategori 2!!
  • Anonym (Jag vill förändras - Börja flirta m.m utan att srkämmas)
    Ignoramus skrev 2018-10-12 11:04:04 följande:

    Som med all annan uppvaktning så handlar det ju om förmågan att känna av stämningar, är det jag gör uppskattat av den andra personen eller inte?

    Kvinnor menar ju inte att raggandet som fenomen ska upphöra, bara det oönskade raggandet.


    Anonym (Yen) skrev 2018-10-12 14:15:52 följande:
    Med den inställningen så känner jag mig tämligen säker på att du själv faller in under kategori 2!!

    Hur kan man ragga på bästa sätt?

    Jag frågar om den mest bekväma raggningen/flirten ifrån en man.

    Tack för svar!
  • Anonym (drop)
    Ignoramus skrev 2018-10-12 13:51:22 följande:

    Det är verkligen inte sant. Annat än att kvinnan kanske inte tycker det är någon idé för mannen att fortsatta ragga om hon inte är intresserad, men så funkar det ju both ways... det handlar ju bara om att kunna fatta vinken/på ett schysst sätt ta ett nej om man inte fattar vinken.

    Om du blir kallad creepy eller blir anklagad för våldtäkt så borde du seriously reconsider hur du närmar dig andra människor... it's not them, it's you!


    En kille som inte faller kvinnan i smaken som flirtar och visar sexuella intentioner blir kallad creepy och äcklig.

    En kille som är attraktiv, flirtar och visar sexuella intentioner är spännande och sexig.

    Det är inte vad killen gör, utan vem som gör de
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Jag vill förändras - Börja flirta m.m utan att srkämmas) skrev 2018-10-12 18:21:46 följande:
    Anonym (Yen) skrev 2018-10-12 14:15:52 följande:
    Med den inställningen så känner jag mig tämligen säker på att du själv faller in under kategori 2!!
    Hur kan man ragga på bästa sätt? Jag frågar om den mest bekväma raggningen/flirten ifrån en man. Tack för svar!

    Alla kvinnor är olika och gillar olika. Men en bra tumregel är att inte vara påstridig när den man raggar på visar tydligt att hon inte gillar det.
  • Ignoramus

    Man visar väl inte sexuella intentioner innan man vet om de är välkomna? Det är väl A och O skulle jag säga. Jag är verkligen inte attraktiv nånstans och skulle Aldrig störa någon som jag vet inte kommer vara intresserad. Sen kan jag ändå flirta med folk när jag lärt känna dem och märker att det är välkommet och besvarat. Och då har jag NOLL social kompetens så jag fattar inte varför det här är så svårt för vissa män.


    Anonym (drop) skrev 2018-10-12 18:37:22 följande:

    En kille som inte faller kvinnan i smaken som flirtar och visar sexuella intentioner blir kallad creepy och äcklig.

    En kille som är attraktiv, flirtar och visar sexuella intentioner är spännande och sexig.

    Det är inte vad killen gör, utan vem som gör de


  • Anonym (Kassan)
    Anonym (drop) skrev 2018-10-12 18:37:22 följande:
    En kille som inte faller kvinnan i smaken som flirtar och visar sexuella intentioner blir kallad creepy och äcklig.

    En kille som är attraktiv, flirtar och visar sexuella intentioner är spännande och sexig.

    Det är inte vad killen gör, utan vem som gör de
    Är rätt säker på att jag skulle dissa en kille med den inställningen. Möjligen kan det duga för ett ONS, men inte mer. Karisma betyder mer än utseende. 
  • Ignoramus

    Instämmer.


    Anonym (Kassan) skrev 2018-10-12 20:21:09 följande:

    Är rätt säker på att jag skulle dissa en kille med den inställningen. Möjligen kan det duga för ett ONS, men inte mer. Karisma betyder mer än utseende. 


Svar på tråden Jag flirtar inte - Håller i en god vänskapslinje mellan kvinnor - För respekt och inte väcka rädsla