• mm1122

    Körkort

    Har nu sökt om körkortstillstånd och undrar hur mycket det kostade er när ni tog körkortet?? Hur ska jag göra för att kunna spara så mycket pengar som möjligt??

    Och vad är det som är bra att tänka på under den perioden man övningskör??

    Tackar :)

  • Svar på tråden Körkort
  • Anonym (M)

    Det beror väl på hur många lektioner en behöver köpa. Mitt kostade nog minst 30 tusen kronor.

  • mm1122
    Anonym (63) skrev 2018-10-13 13:27:12 följande:

    Kostade sammanlagt 940 kronor.


    Vaaaaa hur kostade det så lite?? När jag frågar runt så har de flesta sagt att det kostade minst 10k??
  • Anonym (-)
    mm1122 skrev 2018-10-13 13:32:09 följande:
    Vaaaaa hur kostade det så lite?? När jag frågar runt så har de flesta sagt att det kostade minst 10k??
    Kanske för att personen tog det för väldigt länge sedan? Kanske i kombination med att hen körde mycket själv och bara betalade för uppkörning och prov
  • Anonym (63)
    mm1122 skrev 2018-10-13 13:32:09 följande:
    Vaaaaa hur kostade det så lite?? När jag frågar runt så har de flesta sagt att det kostade minst 10k??
    Anonym (-) skrev 2018-10-13 13:36:19 följande:
    Kanske för att personen tog det för väldigt länge sedan? Kanske i kombination med att hen körde mycket själv och bara betalade för uppkörning och prov
    Haha, ja det var länge sen.

    På den tiden krävdes inga riskettor eller risktvåor, inte eler någon halkkörning.

    Jag tog körkort 1982. Cool Detta var inklusive tillstånd, syntest och hyrbil vid uppkörningen.
    Tog tre lektioner, resten körde jag privat.

  • Anonym (Audi R8 - Du ska bli min!)

    Utöver kostnader för körkortstillstånd, eventuell introduktionsutbildning för privat övningskörning, de obligatoriska riskutbildningarna samt kunskaps- och förarproven så är det ju körskolan som får cashen att flyga. Klarar du dig med privat övningskörning och inläsning blir det mycket billigare. De som istället föredrar körskolans teori och körlektioner för att säkra körkortet betalar mycket mer.

    Jag kommer nog testa en kombination, typ 5-10 körlektioner för att stämma av vad jag behöver förbättra och öva på, men i övrigt att fokusera på pliugga och övningsköra privat. Teorin hoppas jag klara med hjälp av Bonniers körskola online.

  • Anonym (63)

    Mitt yngsta barn tog körkort förra året, det gick på ca 25 000.

  • mm1122

    Tack för alla svar! För de som redan har tagit körkort/är snart klara, tyckte ni att köra privat var bättre än att köra i körskolan eller tvärtom?

Svar på tråden Körkort