• Anzil
    Äldre 13 Oct 19:10
    3274 visningar
    6 svar
    6
    3274

    Barn mat på tub i butiken - För mycket socker?

    Hej!

    De här barn maten. Jag har kollat på sockerarter, jag tycker det innehåller kanske lite väl för mycket socker för barn.

    De här på tuben, är det verkligen någonting för barnen?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Barn mat på tub i butiken - För mycket socker?
  • Äldre 13 Oct 19:20
    #1
  • Äldre 13 Oct 19:28
    #2

    Dom är söta med det är inget tillsatt socker utan bara det som finns naturligt i frukten.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 13 Oct 22:51
    #3

    Om man inte ger sitt barn frukt av rädsla för fruktsocker, så går man ju miste om en hel del andra näringsämnen. Barnmat är väldigt strikt kontrollerad i Sverige för övrigt. (Betydligt noggrannare än råvarorna man själv använder). Inte därmed sagt att det är fel att även laga egen barnmat.

  • Anzil
    Äldre 14 Oct 05:50
    #4
    Trippelmamma76 skrev 2018-10-13 22:51:47 följande:

    Om man inte ger sitt barn frukt av rädsla för fruktsocker, så går man ju miste om en hel del andra näringsämnen. Barnmat är väldigt strikt kontrollerad i Sverige för övrigt. (Betydligt noggrannare än råvarorna man själv använder). Inte därmed sagt att det är fel att även laga egen barnmat.


    Så det är fullkomligt lugnt att ge barnet barnmat som finns i de där tuben? :)
  • Äldre 14 Oct 06:50
    #5

    Ja men man behöver ju inte ge sitt barn ?fruktklämmis? jämt. Det är bara tänkt som mellanmål...

  • Äldre 14 Oct 07:06
    #6

    Ja det tycker jag. Det är ju bara puréad frukt. Eller gröt etc, för de finns ju också nuförtiden.


    Anzil skrev 2018-10-14 05:50:31 följande:

    Så det är fullkomligt lugnt att ge barnet barnmat som finns i de där tuben? :)


Svar på tråden Barn mat på tub i butiken - För mycket socker?