• Anonymlängtar

    Munkpeppar/Rosenrot

    Hej, någon som ätit Munkpeppar/Rosenrot och blivit gravid? Är inne på fjärde året i bebisverkstaden och fått 2 missfall, fått många tips om både munkpeppar och Rosenrot men vet inte vilken man ska välja? Kan man äta båda samtidigt? Vilken av dom är bäst?

  • Svar på tråden Munkpeppar/Rosenrot
  • Anonym (Men)

    Men har ni sökt hjälp? Känns dumt att blanda in hälsopreparat inan ni söker hjälp.

  • Anonymlängtar
    Anonym (Men) skrev 2018-10-13 20:37:27 följande:

    Men har ni sökt hjälp? Känns dumt att blanda in hälsopreparat inan ni söker hjälp.


    Ja vi började en utredningen sen fick vi första plusset men de sluta i missfall och vi fick en ny tid, när vi skulle dit igen fick vi andra plusset men även de sluta i missfall å sen har dom bara sagt att vi ska fortsätta försöka hela tiden eftersom jag kan bli gravid men prata med dom igen för något dag sen och vi skulle få träffa en läkare men de fanns ont om tider och de va ont om läkare så troligtvis efter årsskiftet kommer dom boka in oss..
  • Anonym (Men)

    Vad dåligt. Fyra års försök, ni borde inte behöva vänta.

    Angående hälsokostpreparaten har jag hört bättre om munkpeppar.

  • Erla

    Jag skulle nog rekommendera munkpeppar om man jämför det med rosenrot. Jag åt munkpeppar under två cykler och blev gravid på andra cykeln efter 2,5 års försök med två mf. Vet ej om det beror på munkpeppar, men kan säga att jag såg en stor skillnad på cykellängd och stabilitet i basaltemp. Hade innan munkpepparn upp till 50 dagar långa cykler och tempen hoppade som en galning. Hade troligen en hormonobalans, vilket munkpeppar sägs ska kunna rätta till. Fick äl på dag 15 och 16 jämfört med dag 25+.

    Testade rosenrot innan jag testade munkpeppar och det kortade också ner cykeln. Fick äl runt dag 20 med rosenrot, men fick sluta med det då jag blev så himla illamående av dem. Blev inte gravid under de cykler jag åt rosenrot. Viktigt dock att du har koll på äl om du äter rosenrot eller munkpeppar, då de kan orsaka mf om man äter dem efter äl. Det har ju inte gjorts så mycket forskning på naturläkemedel vad gäller graviditet, bebisar och barn.

  • WanderChild

    Munkpeppar har funkat bäst för mig! Inte blivit gravid än, vad jag vet hehe... är på äl+8 idag. Kände ingen skillnad av rosenrot men med munkpeppar har hela cykeln hittills känts mer stabil. Googla Vitex och läs på amerikanska sidor samt se Youtube-klipp om det! Det beskrivs som lite av ett mirakelmedel i USA :).

  • zebrans
    WanderChild skrev 2018-10-14 11:10:03 följande:

    Munkpeppar har funkat bäst för mig! Inte blivit gravid än, vad jag vet hehe... är på äl+8 idag. Kände ingen skillnad av rosenrot men med munkpeppar har hela cykeln hittills känts mer stabil. Googla Vitex och läs på amerikanska sidor samt se Youtube-klipp om det! Det beskrivs som lite av ett mirakelmedel i USA :).


    Var beställde du din munkpeppar? :)
  • zebrans
    WanderChild skrev 2018-10-14 11:10:03 följande:

    Munkpeppar har funkat bäst för mig! Inte blivit gravid än, vad jag vet hehe... är på äl+8 idag. Kände ingen skillnad av rosenrot men med munkpeppar har hela cykeln hittills känts mer stabil. Googla Vitex och läs på amerikanska sidor samt se Youtube-klipp om det! Det beskrivs som lite av ett mirakelmedel i USA :).


    Var beställde du din munkpeppar? :)
  • zebrans
    WanderChild skrev 2018-10-14 15:27:54 följande:

    Graviditetskollen :)


    Har du flytande/tabletter? Om tabletter, hur stora är dom?
  • WanderChild
    zebrans skrev 2018-10-14 15:35:00 följande:

    Har du flytande/tabletter? Om tabletter, hur stora är dom?


    Tabletter. De är ungefär som en avlång panodil, aningens större kanske.
  • Anonymlängtar
    Anonym (Men) skrev 2018-10-14 08:55:08 följande:

    Vad dåligt. Fyra års försök, ni borde inte behöva vänta.

    Angående hälsokostpreparaten har jag hört bättre om munkpeppar.


    Jag tycker inte heller vi ska behöva vänta längre.. känner att jag provar gärna de här om de kan hjälpa till på travet när vi ändå bara får vänta :)
  • Anonymlängtar
    Erla skrev 2018-10-14 09:14:57 följande:

    Jag skulle nog rekommendera munkpeppar om man jämför det med rosenrot. Jag åt munkpeppar under två cykler och blev gravid på andra cykeln efter 2,5 års försök med två mf. Vet ej om det beror på munkpeppar, men kan säga att jag såg en stor skillnad på cykellängd och stabilitet i basaltemp. Hade innan munkpepparn upp till 50 dagar långa cykler och tempen hoppade som en galning. Hade troligen en hormonobalans, vilket munkpeppar sägs ska kunna rätta till. Fick äl på dag 15 och 16 jämfört med dag 25+.

    Testade rosenrot innan jag testade munkpeppar och det kortade också ner cykeln. Fick äl runt dag 20 med rosenrot, men fick sluta med det då jag blev så himla illamående av dem. Blev inte gravid under de cykler jag åt rosenrot. Viktigt dock att du har koll på äl om du äter rosenrot eller munkpeppar, då de kan orsaka mf om man äter dem efter äl. Det har ju inte gjorts så mycket forskning på naturläkemedel vad gäller graviditet, bebisar och barn.


    Har också hört och läst att de är många som blivit illamående av Rosenrot så beställde munkpeppar efter jag diskuterat fram och tillbaka med min sambo :) Jag har ju rätt regelbunden mens annars och brukar ha ÄL runt 15-17 dagar efter första mensdagen :)
  • Anonymlängtar
    WanderChild skrev 2018-10-14 11:10:03 följande:

    Munkpeppar har funkat bäst för mig! Inte blivit gravid än, vad jag vet hehe... är på äl+8 idag. Kände ingen skillnad av rosenrot men med munkpeppar har hela cykeln hittills känts mer stabil. Googla Vitex och läs på amerikanska sidor samt se Youtube-klipp om det! Det beskrivs som lite av ett mirakelmedel i USA :).


    Beställde från graviditetskollen så får se hur de går för mig, har rätt regelbunden mens och ÄL i vanliga fall så håller tummarna att de fungerar ändå! Har inte sett videos på Youtube om det så får göra det medan jag jobbar inatt, men har läst rätt mycket om det
  • Anonym (Men)
    Anonymlängtar skrev 2018-10-14 19:09:10 följande:

    Jag tycker inte heller vi ska behöva vänta längre.. känner att jag provar gärna de här om de kan hjälpa till på travet när vi ändå bara får vänta :)


    Nej då förstår jag att du inte väntar! Har själv svårigheter med att bli gravid så jag förstår dig.
  • Anonymlängtar
    Anonym (Men) skrev 2018-10-14 19:55:34 följande:

    Nej då förstår jag att du inte väntar! Har själv svårigheter med att bli gravid så jag förstår dig.


    De va tråkigt att höra! Har du fått nån hjälp?
  • Anonym (Men)
    Anonymlängtar skrev 2018-10-14 20:29:33 följande:

    De va tråkigt att höra! Har du fått nån hjälp?


    Ja jag har fått hjälp och har även fåttmina barn tackvare pergotime och letrozol. Hoppas att du också får ditt/dina barn snart <3 Önskar dig all lycka till!!
  • Anonymlängtar
    Anonym (Men) skrev 2018-10-14 21:36:13 följande:

    Ja jag har fått hjälp och har även fåttmina barn tackvare pergotime och letrozol. Hoppas att du också får ditt/dina barn snart <3 Önskar dig all lycka till!!


    Det va roligt och höra att de gått bra för dig och du fått dina barn Tack så mycket <3
Svar på tråden Munkpeppar/Rosenrot