• Surskit

    UL visar annat datum än ägglossningstest indikerade

    Hej

    Senaste mens pekade mot att vår bebis skulle födas 7 april. Jag fick tydligt streck på ägglossningssticka ungefär två veckor efter mens, vilket ju också stämmer in med beräknade förlossningsdatumet enligt senaste mens.

    Men på ultraljudet flyttades det beräknade förlossningsdatumet till 1 april, alltså nästan en vecka. Jag ska alltså ha blivit gravid (haft ägglossning) en vecka efter mensens första dag. Och varför visade ägglossningstestet positivt en vecka senare? Jag har funderat på det här, men hittar inte direkt något svar. Någon som vet?

  • Svar på tråden UL visar annat datum än ägglossningstest indikerade
  • Jag är bara jag

    UL är ingen exakt vetenskap så en veckas fel hit och dit får man räkna med. Om jag inte gjort IVF och vetat på dagen hur gammalt mitt barn var hade UL varit extremt missvisande för han låg på +34%!

  • InaLo

    Blev också framflyttad 6 dagar med mitt 4:barn vilket kändes mycket konstigt eftersom jag känner så tydligt av min ägglossnig. Jag gick också över 5dagar med 4:e barnet efter arter andra tre kommit ca 1 vecka innan bf. Jag misstänkte hela tiden att det inte stämde med ul och bf jag fick.

Svar på tråden UL visar annat datum än ägglossningstest indikerade