• Jennn
    Äldre 14 Oct 05:15
    1179 visningar
    3 svar
    3
    1179

    Förvirrad! Hjälp..magont?

    Hej!

    En förvirrad nybliven först föderska!

    Har en son på 2 veckor och kör ersättning, NAN PRO 1 och kör med MAM flaskor med ventil i botten.

    Min som har nu börjat visa tecken på ont i magen (tror jag). Han får ofta kämpa med att bajsa, fast bajs kommer alltid ut så inte det att han är förstoppad. Han sträcker på sig ofta och gnäller och sedan skriker, från ingenstans. Går ofta 2-3 timmar innan han gör det, så det sker inte direkt efter matning. Kör minifom 12 droppar då och då ( måste man köra varje gång för att det ska hjälpa?) inte varje gång han skriker, men oftast. Vet inte vad det är med honom! Ska jag byta till NAN PRO 1 sensitive? Det är ofta på kvällen han blir så.

    Snälla ge mig råd!

  • Svar på tråden Förvirrad! Hjälp..magont?
  • Norbot­tensfi­a
    Äldre 14 Oct 05:40
    #1
    +1

    Alla spädbarn har mer eller mindre ont i magen, det beror på att tarmarna är omogna. Det blir bättre efter ett par månader :) Eftersom bebisen bajsar verkar det vara ok :) Är du orolig prata med BVC :)

    Du kan underlätta genom massage av magen, sök på babymassage, pysventil (en termometer funkar lika bra), rapa bebisen efter varje matning.

  • Jennn
    Äldre 14 Oct 07:59
    #2

    [quote=79135908][quote-nick]Norbottensfia skrev 2018-10-14 05:40:51 följande:[/quote-nick]

    Alla spädbarn har mer eller mindre ont i magen, det beror på att tarmarna är omogna. Det blir bättre efter ett par månader :) Eftersom bebisen bajsar verkar det vara ok :) Är du orolig prata med BVC :)

    Du kan underlätta genom massage av magen, sök på babymassage, pysventil (en termometer funkar lika bra), rapa bebisen efter varje matning.

    [/quote

    Okej, så är det nog! Är så frustrerande när dom är så ledsna. Han är bara det på kvällen:(

  • Jennn
    Äldre 14 Oct 08:10
    #3
    Norbottensfia skrev 2018-10-14 05:40:51 följande:

    Alla spädbarn har mer eller mindre ont i magen, det beror på att tarmarna är omogna. Det blir bättre efter ett par månader :) Eftersom bebisen bajsar verkar det vara ok :) Är du orolig prata med BVC :)

    Du kan underlätta genom massage av magen, sök på babymassage, pysventil (en termometer funkar lika bra), rapa bebisen efter varje matning.


    Han rapar aldrig typ, vet inte varför?:/ lägger han på mage på bröstet och klappar på rumpan.
Svar på tråden Förvirrad! Hjälp..magont?