• Anonym (Nl)

    Varför kan jag inte prata o surfa samtidigt?! Sony Xperia

    Det går ej?!

  • Svar på tråden Varför kan jag inte prata o surfa samtidigt?! Sony Xperia
  • Anonym (.)

    Ja varför är Sony Xperia så mycket sämre än Samsung med flera? Byt telefon

  • Anonym (Suck....)

    Har inte med modellen på telefon att göra. Är du uppkopplad via Wifi kan du surfa och prata samtidigt. Annars används bandet till prat så då kan du inte göra båda samtidigt. Gäller alla mobiler (samsung, sony, huawei mfl) iallafall om du har Comviq.

  • Anonym (Nl)

    Ok

    Har ej wifi bara, surfa på mobilen comviq

  • Anonym (.)
    Anonym (Suck....) skrev 2018-10-14 22:51:37 följande:

    Har inte med modellen på telefon att göra. Är du uppkopplad via Wifi kan du surfa och prata samtidigt. Annars används bandet till prat så då kan du inte göra båda samtidigt. Gäller alla mobiler (samsung, sony, huawei mfl) iallafall om du har Comviq.


    Jag har inga som helst problem att surfa o prata samtidigt, utan wifi uppkopplat. Har en 2-3 år gammal Samsung galaxy. Tjejen har inte heller några problem med det, hon har en billig kinamobil.

    Så jo, det beror på modellen av telefon.
  • Anonym (Civilingenjör inom elektroteknik)

    Det beror mest på operatören, och hur täckningen ser ut där man befinner sig.
    Om operatörens nät bestämmer att telefonen ska gå över till 2G/GSM under röstsamtalet så kommer surfen inte fungera. T.ex Telias nät verkar medvetet styra röstsamtal till 2G/GSM.

    Om det finns 3G-täckning där man befinner sig så kan det hjälpa att låsa telefonen på 3G, för det är där sannolikheten är störst att samtal och surf fungerar samtidigt, och det ska funka med alla telefoner som inte är urgamla.

    Att låsa på 4G är ingen bra idé ännu, för då är risken stor att bara surf fungerar. Operatörerna arbetar på att röstsamtal ska funka i 4G, men den funktionen beror också på vilken mobil man har.. Surf kommer alltid funka med 4G.

  • Limeblad

    Tror det beror på operatören. Hade det problemet förut (alla på kontoret så inte bara jag). Sjukt irriterande! Testa kontakta din operatör och hör om det ska funka så hos dem.

Svar på tråden Varför kan jag inte prata o surfa samtidigt?! Sony Xperia