• Anzil
    Äldre 15 Oct 07:04
    4204 visningar
    29 svar
    29
    4204

    Frukter och grönsaker som ni tvingar i er själva för att det är nyttigt

    Hej!

    Vilka frukter och grönsaker tvingar ni er själva att äta för att få i er vitaminerna som grönsakerna/frukterna ger er?

    Eller är det kanske all frukt och grönt som ni inte tycker om?

    Jag kan börja - Avokado och ingefära. Ingefära måste jag äta tillsammans med en maträtt. Funkar inte annars för min del. Och den äter jag när jag är ensam. För då kan jag ta det lugnt och äta upp den i min egna takt.

  • Svar på tråden Frukter och grönsaker som ni tvingar i er själva för att det är nyttigt
  • Äldre 15 Oct 08:08
    #1

    Ingen, väljer de goda istället!

  • Äldre 15 Oct 08:09
    #2

    Ingefärsshot och rå rödbeta! Finns inget man kan göra med råa rödbetor som INTE får dem att smaka jord tydligen!

  • Äldre 15 Oct 08:12
    #3
    Ms H skrev 2018-10-15 08:08:53 följande:

    Ingen, väljer de goda istället!


    samma här.
  • Äldre 15 Oct 08:14
    #4
    CitronTulo skrev 2018-10-15 08:09:16 följande:

    Ingefärsshot och rå rödbeta! Finns inget man kan göra med råa rödbetor som INTE får dem att smaka jord tydligen!


    Rå rödbeta? Inte ens kokt? :)

    Är de inte väldigt hårda?
  • Äldre 15 Oct 08:36
    #5
    Amadeus 123 skrev 2018-10-15 08:14:26 följande:
    Rå rödbeta? Inte ens kokt? :)

    Är de inte väldigt hårda?
    De är ganska hårda (men inte värre än ex. en morot!), funkar att riva dem eller göra smoothie.. men smakar som sagt JORD och tar över allt oavsett vad man försöker blanda med!
  • Äldre 15 Oct 09:08
    #6
    Anzil skrev 2018-10-15 07:04:14 följande:

    Hej!

    Vilka frukter och grönsaker tvingar ni er själva att äta för att få i er vitaminerna som grönsakerna/frukterna ger er?

    Eller är det kanske all frukt och grönt som ni inte tycker om?

    Jag kan börja - Avokado och ingefära. Ingefära måste jag äta tillsammans med en maträtt. Funkar inte annars för min del. Och den äter jag när jag är ensam. För då kan jag ta det lugnt och äta upp den i min egna takt.


    Jag tar en matsked Mivitotal Plus med alla vitaminer och mineraler man behöver per dag, så slipper man äta massor med grönt! Tycker iofs om grönsaker, men orkar inte alltid fixa och dona...
  • Äldre 15 Oct 09:40
    #7
    CitronTulo skrev 2018-10-15 08:36:18 följande:

    De är ganska hårda (men inte värre än ex. en morot!), funkar att riva dem eller göra smoothie.. men smakar som sagt JORD och tar över allt oavsett vad man försöker blanda med!


    Aha okey. Men de som är kokta och ligger bland grönsakerna i vakuumförpackat är gudomligt goda. Testa de vetja :) Jättegoda att göra hemmagjord rödbetssallad på.
  • Äldre 15 Oct 11:23
    #8
    CitronTulo skrev 2018-10-15 08:36:18 följande:
    De är ganska hårda (men inte värre än ex. en morot!), funkar att riva dem eller göra smoothie.. men smakar som sagt JORD och tar över allt oavsett vad man försöker blanda med!
    Du måste skala dem först
    Jag strimlar och har i sallad och det tycker jag är gott.

    Det finns frukter och grönsaker som jag inte tycker om och eftersom jag är vuxen och bestämmer själv så äter jag dem inte!
    Varför ska jag äta saker bara för att någon påstår att det är nyttigt?

    Har en 14-åring som inte äter en enda frukt eller grönsak, men han är inte efter i utvecklingen eller sjuk oftare än någon annan.

    Skulle jag lita på vad alla andra tyckte och ansåg skulle jag varit död för länge sedan
    Jag äter det jag tycker om och jag äter när jag har lust och jag hör nog till en av de friskare bland både vänner och kollegor.
    Mår så mycket bättre när jag äter sådant som jag själv mår bättre av än att göra som så många andra anser och tycker. Folk får tycka att jag har konstiga matvanor och är petig, men det är ju min kropp och mitt liv. Varför ska jag vara gasig och svullen om magen och förkyld flera gånger om året bara för att smälta in lätt...

    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 15 Oct 11:32
    #9
    Mandel skrev 2018-10-15 11:23:53 följande:
    Du måste skala dem först
    Jag strimlar och har i sallad och det tycker jag är gott.

    Det finns frukter och grönsaker som jag inte tycker om och eftersom jag är vuxen och bestämmer själv så äter jag dem inte!
    Varför ska jag äta saker bara för att någon påstår att det är nyttigt?

    Har en 14-åring som inte äter en enda frukt eller grönsak, men han är inte efter i utvecklingen eller sjuk oftare än någon annan.

    Skulle jag lita på vad alla andra tyckte och ansåg skulle jag varit död för länge sedan
    Jag äter det jag tycker om och jag äter när jag har lust och jag hör nog till en av de friskare bland både vänner och kollegor.
    Mår så mycket bättre när jag äter sådant som jag själv mår bättre av än att göra som så många andra anser och tycker. Folk får tycka att jag har konstiga matvanor och är petig, men det är ju min kropp och mitt liv. Varför ska jag vara gasig och svullen om magen och förkyld flera gånger om året bara för att smälta in lätt...
    Skala rödbetor!? VARFÖR har inte någon sagt det förut!! Nävars.. skalar dem faktiskt, haha! Men inte fasen blir de goda för det.. Kräks
  • Pentra
    Äldre 15 Oct 11:56
    #10

    Gillar frukt och grönt överlag, men äter bara de som jag tycker är goda. Men, jag äter antagligen för lite. :-/Annars; MiviTotal Plus, det smakar INTE gott, men det gör gott. Blandar jag ut det med apelsinjuice eller vatten så går det lättare att få ner. ... /Pentra

Svar på tråden Frukter och grönsaker som ni tvingar i er själva för att det är nyttigt