• TomAnd

    Ni som flyttar ihop i ”vuxen ålder” vill du köpa ny säng när ni flyttar ihop

    Initialt ville jag byta ut min numera frus stora dyra sköna dubbelsäng när vi flytta ihop

    Visste att hon haft ett par relationer i den

    Lite gammalmodig tanke kanske

    Vi har den kvar och kan nu istället bli lite extra kåt av tanken att hon haft sex med andra i samma säng även om det car flr över 10 år sen ;)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som flyttar ihop i ”vuxen ålder” vill du köpa ny säng när ni flyttar ihop
  • Anonym (Edna)

    Känns isåfall viktigare att byta ut påslakan, lakan och örngott. Det är ju oftast det som syns ändå. Skulle aldrig tänka på tanken att min partner haft sex med andra.

  • TomAnd
    Anonym (Edna) skrev 2018-10-15 09:08:21 följande:

    Känns isåfall viktigare att byta ut påslakan, lakan och örngott. Det är ju oftast det som syns ändå. Skulle aldrig tänka på tanken att min partner haft sex med andra.


    Självklart????
  • Anonym (Edna)
    TomAnd skrev 2018-10-15 09:13:39 följande:

    Självklart????


    Va?
  • Fia 28

    Nej men det var min säng så antar det är annorlunda då. Den var dock relativt ny. 

  • Anonym (Jenna)

    Om bäddmadrasserna ser sunkiga ut så kan man byta dem! Hela sängen känns onödigt om det inte är något fel på den!

    För egen del så har jag gärna sex på fler ställen än bara i sängen, så med det tänket så skulle jag fått byta ut hela möblemanget när jag blev sambo, hehe! OCH behövt be hyresvärden om att byta ut badkaret och diskbänken! Även golven i de flesta rummen hade behövt ryka också.. Oskyldig

  • Anonym (as)

    Kvittar. Själva partnern har ju haft sex med andra ändå, så är man så känslig borde en oskuld vara det ända.

  • Anonym (Edna)
    TomAnd skrev 2018-10-15 10:41:55 följande:

    Byta påslakan ????


    Byta ut det som ger sängen dess utseendemässiga karaktär. Påslakan är ofta mönstrade i nån färg som exet kanske gillade. Resårmadrassen ser man aldrig.
  • Anonym (Chill)

    Jag är inte svartsjuk på mitt ex. För det första för att vi var 30 när vi träffades och jag hade själv 3 ex, so what? Ex är ex av en anledning och vem bryr sig om ex när man är nykär? För det andra hade dom i princip inte sex så för en sotis person hade det inte funnits så mycket att sura över ändå.

    Vi har alltså haft deras gamla i 3 år och bott i samma lägenhet också. Inget jag reflekterat över, för mig var det vår lägenhet.

    Minns dock att hans ex ifrågasatte varför jag ville bo där när hon hämtade sina grejer typ 2 år försent från förrådet.

    Jag trodde hon ställde en öppen fråga och svarade glatt att det skulle bli jättekul. Det var när hon vidhöll att det borde bli jobbigt för mig som jag fattade att hon trodde lägenheten var laddad för att hon bott där. Men nej.

    Nu när vi flyttat till större och skaffat barn har vi dock köpt nya möbler inkl säng ihop men det var ju mer för att det var kul att göra gemensamma inköp till vårt första hem som var nytt för båda.

    Angående ts fråga tycker jag att dom flesta människor är alldeles för svartsjuka över lag och speciellt på sina respektives ex.

  • Anonym (Chill)

    Haha, gjorde inte ens det ;D

    Vi båda hade gamla påslakan varav en del använts i andra relationer.


    Anonym (Edna) skrev 2018-10-15 09:08:21 följande:

    Känns isåfall viktigare att byta ut påslakan, lakan och örngott. Det är ju oftast det som syns ändå. Skulle aldrig tänka på tanken att min partner haft sex med andra.


  • Anonym (PER)

    Fann intorkade satser på tjejens säng som hon hade innan vi flyttade in.

  • Anonym (Skild och gift)

    Ut med det gamla och in med det nya!

    Kalla mig gammalmodig eller svarsjuk men min (numera) fru hade legat med ett antal killar i hennes säng så när vi flyttade ihop så sålde vi den gamla sängen och köpte allt nytt.

    Lika så med hennes sex leksaker. Det slängdes och vi köpte allt nytt tillsammans.

    Givetvis gjorde jag samma sak med mina gamla lakan och sex leksaker som jag och ex fun haft.

Svar på tråden Ni som flyttar ihop i ”vuxen ålder” vill du köpa ny säng när ni flyttar ihop