• carolol

    Ständigt illamående och spyr upp allt jag fått i mig, någon som upplevt samma?

    Gick in i v. 9 igår och har under vecka 7 och 8 mått illa och spytt ibland på morgonen men inte mer än så. From igår morse har jag spytt upp allt jag fått i mig. Ringde mvc idag för att höra hur jag ska göra osv. Fick tips om att ta vätskeersättning och ta postafen vilket jag provade förra grav utan resultat. Hon sa även att jag skulle skriva upp allt jag fick i mig och när jag spyr samt kissar för att hålla koll på om jag börjar bli uttorkad. Om det inte blev bättre skulle jag ringa gyn för att diskutera inläggning. Vet ju att man kan bli uttorkad ganska fort när man är gravid så är ju lite orolig över det. Berätta era erfarenheter kring detta, hur gick det för er eller är ni också mitt uppe i det? Detta är sååå jobbigt, ligger hemma nu och vågar inte äta något för att jag bet att jag ändå spyr upp det.

  • Svar på tråden Ständigt illamående och spyr upp allt jag fått i mig, någon som upplevt samma?
  • UndrandeSökare

    Har du testat dig fram om det är något som är snällt mot magen och se om du får behålla det? Som vatten, blåbärsoppa, nyponsoppa kanske?

    Om man inte får behålla något i magen, så blir man inlagd och får näringsdropp satt i armen.

  • carolol
    UndrandeSökare skrev 2018-10-15 13:54:23 följande:

    Har du testat dig fram om det är något som är snällt mot magen och se om du får behålla det? Som vatten, blåbärsoppa, nyponsoppa kanske?

    Om man inte får behålla något i magen, så blir man inlagd och får näringsdropp satt i armen.


    Jag har provat både vatten, blåbärssoppa och lättdryck. Får inte behålla något, nu ska jag prova resorb så får vi se. Hoppas jag slipper bli inlagd men fortsätter det i den här takten så lär det nog sluta så..
Svar på tråden Ständigt illamående och spyr upp allt jag fått i mig, någon som upplevt samma?