• Vech42å

    folk mobbade mig i dyraste restaurangen, varför?

    hej,

    jag gick till dyraste restaurangen i stan o beställde mat för 2 personer och sedan när sexiga servitören frågade
    "sir, would you like something to drink" och just när jag svarade 
    "no, i need to save my money" så började folk skratta åt mig.

    nu vågar jag ionte gå på stan i ett tag för folk kommer veta att jag behöver spara pengar. varför mobbade de mig sådär genom att hånskratta åt mig?

  • Svar på tråden folk mobbade mig i dyraste restaurangen, varför?
  • Mongoliet

    De anade att dricksen skulle bli minimal. Med all rätt ska de inte ha någon dricks.

  • br4ve

    Förlåt men det där var ju kul.. det blev ju ett svinkul svar.

    Ditt svar kunde lika gärna tolkas som att de hade dyrt vin... typ överpriser... och servitören vet det.

    Så jag tror du misstolkar skrattet.

    Se humorn.

  • Mandel

    Varför går man till en dyr restaurang om man sedan inte har råd att välja dryck till maten och sedan känner sig nödgad att poängtera det också?
    Jag hade funnit hela situationen otroligt korkad och faktiskt undrat vad gästen gjorde där om jag varit servitör...

    Jag personligen dricker inget annat än vatten i alla lägen så jag hade bara sagt ett glas vatten tack utan att lägga till någon orsak till varför.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Plague lord

    Du gick på den dyraste restaurangen , du sa att du måste spara pengar . Klart att dom skrattar åt dig om du går på en dyr resturang och säger att du måste spara pengar.

    Dom är snobbar och dom skryter om att ha mycket pengar .

    Du kunde ha räddat det med att säga att det var ett skämt

  • Vech42å

    holy shit. ni är retards på riktigt? vad jobbar ni med?

  • K med lilla E
    Vech42å skrev 2018-10-17 13:22:13 följande:

    holy shit. ni är retards på riktigt? vad jobbar ni med?


    Vad jobbar DU med?
  • Persikaplommon
    Vech42å skrev 2018-10-15 20:51:29 följande:

    hej,

    jag gick till dyraste restaurangen i stan o beställde mat för 2 personer och sedan när sexiga servitören frågade

    "sir, would you like something to drink" och just när jag svarade 

    "no, i need to save my money" så började folk skratta åt mig.

    nu vågar jag ionte gå på stan i ett tag för folk kommer veta att jag behöver spara pengar. varför mobbade de mig sådär genom att hånskratta åt mig?


    De trodde kanske att du skämtade?
  • Vech42å
    K med lilla E skrev 2018-10-17 13:25:16 följande:
    Vad jobbar DU med?
    jag säljer kanelbullar 
  • Ess
    Vech42å skrev 2018-10-17 13:29:08 följande:
    jag säljer kanelbullar 
    Jag tror du kommer tjäna mer på pittsabullar?.
  • Hypotenusan

    Det var en dum sak att säga, särskilt på en dyr restaurang. Till nästa gång: du varken behöver eller bör motivera dina val inför en servitör, expedit eller annan servicepersonal. Du väljer själv vad du vill beställa/köpa och varför. Det är ju du som kund som betalar deras lön. 

    I ditt läge skulle jag ha tagit isvatten eller mineralvatten till maten, om jag inte haft råd med ett passande vin. Det är det många som gör - andra drycker än vin (t.ex. läsk, mjölk eller juice) drar ju ofta bort smaken från den goda maten, så vill man inte ha vin så dricker man vatten som är smakneutralt. Att man inte vill dricka alkohol är heller inget konstigt - det kan ju vara så att man kör bil, eller medicinerar, eller är gravid om man är kvinna i fertil ålder, eller bantar, eller bara vill leva hälsosamt. Inget av det behöver man redogöra för inför en servitör. 

  • Vech42å
    Hypotenusan skrev 2018-10-17 23:07:25 följande:

    Det var en dum sak att säga, särskilt på en dyr restaurang. Till nästa gång: du varken behöver eller bör motivera dina val inför en servitör, expedit eller annan servicepersonal. Du väljer själv vad du vill beställa/köpa och varför. Det är ju du som kund som betalar deras lön. 

    I ditt läge skulle jag ha tagit isvatten eller mineralvatten till maten, om jag inte haft råd med ett passande vin. Det är det många som gör - andra drycker än vin (t.ex. läsk, mjölk eller juice) drar ju ofta bort smaken från den goda maten, så vill man inte ha vin så dricker man vatten som är smakneutralt. Att man inte vill dricka alkohol är heller inget konstigt - det kan ju vara så att man kör bil, eller medicinerar, eller är gravid om man är kvinna i fertil ålder, eller bantar, eller bara vill leva hälsosamt. Inget av det behöver man redogöra för inför en servitör. 


    bra skrivet angående att vatten är smakneutralt, hade aldrig tänkt på att juice tar bort matsmaken innan.
Svar på tråden folk mobbade mig i dyraste restaurangen, varför?