• sommar 77

    Ont i svanskotan

    Hej!

    Någon mer som har ont i svanskotan? Jag har ondare och ondare när jag sitter eller reser mig. Ska röntga mig på måndag. Orolig.

  • Svar på tråden Ont i svanskotan
  • Blomman3

    Hej

    Jag hade väldigt ont i min svanskota för några år sedan. Jag gick från en gående jobb till ett sittande och det var då problemet började. Hade alltså inte slagit i den eller så. Jag röntgade den men det var inget fel. Jag var hos en kiropraktor som gick in ? bakvägen? så att säga och försökte vrida tillbaka den lite. Detta var både smärtsamt och obehagligt och jag tycker inte att det hjälpte. Däremot har det blivit mycket bättre när jag fick en kilformad dyna att sitta på. Den fick jag hos en arbetsterapeut. Jag har skaffat en extra att ha hemma också. Nu känner jag sällan av svanskotan längre. Det har tagit lång tid men det är det värt. Hoppas att detta svar kan hjälpa dig. ????

  • sommar 77

    Tack!

    Jag hade kejsarsnitt för 6 månader sen och har sen suttit och ammat mycket.

    Man blir ju orolig för cancer och allt möjligt.

    Det känns inte när jag är ute och går, så ska satsa på det. Kan göra ont när jag ligger, gjorde det det på dig?

  • Blomman3

    Jag tror inte att jag kände av det så mycket när jag låg ner. Der var värst när jag suttit en stund och framför allt när jag reste mig upp. Då högg det till.

  • Blomman3

    Förstår din oro men det kan vara något helt ofarligt. Knölar behöver inte vara farligt. Jag håller tummarna för dig. Kram ??

  • Blomman3

    Förstår din oro men det kan vara något helt ofarligt. Knölar behöver inte vara farligt. Jag håller tummarna för dig. Kram ??

  • Blomman3

    Förstår din oro men det kan vara något helt ofarligt. Knölar behöver inte vara farligt. Jag håller tummarna för dig. Kram ??

  • sommar 77

    Tack!!

    För två dagar sedan och igår ringde hemligt nr som jag missade. Idag ringde igen. Ännu mer orolig..

Svar på tråden Ont i svanskotan