• Anonym (?)

    Har jag fått en infektion ?

    Födde barn för ca 3 veckor sen och blev sydd med ganska många stygn efter ett klipp. Nu när jag kände med fingret lite försiktigt vid stygnen så kände jag att dom fortfarande är kvar och det känns riktigt svullet. Precis vid slidöppningen har jag ett stygn som känns som en stor knöl, alltså som att det är som en stor knöl som sitter vid stygnet och är jättesvullet, känns lite som en sån knöl man kan få av inåtväxta hårstrån fast lite större. Är det normalt att det känns så eller kan det ha uppstått en infektion i stygnen?

  • Svar på tråden Har jag fått en infektion ?
  • Anonym (ssk)

    Det är ju bara 3 veckor sedan, klart det är svullnad kvar.

  • Anonym (Bella)

    Om du är orolig tycker jag att du ska ringa till vården. Inte 1177, utan din läkare, MVC eller vårdklinik. Det är möjligt att det inte är någon infektion om det inte gör ont och du inte har feber - de klassiska tecknen på infektion. Men rådgör med din läkare för säkerhets och din egen sinnesro skull.

  • Anonym (?)
    Anonym (Bella) skrev 2018-10-16 12:57:20 följande:

    Om du är orolig tycker jag att du ska ringa till vården. Inte 1177, utan din läkare, MVC eller vårdklinik. Det är möjligt att det inte är någon infektion om det inte gör ont och du inte har feber - de klassiska tecknen på infektion. Men rådgör med din läkare för säkerhets och din egen sinnesro skull.


    Har haft infektion förut i underlivet utan att ha ont och feber. Känns lite löjligt att ringa om det bara är en svullnad
  • Anonym (Bella)
    Anonym (?) skrev 2018-10-16 13:13:15 följande:

    Har haft infektion förut i underlivet utan att ha ont och feber. Känns lite löjligt att ringa om det bara är en svullnad


    Jag känner mig inte löjlig när jag kontaktar vården för symptom som jag inte kan tolka. Det är ju därför vården finns! Jag vill inte ta risker med min hälsa när jag känner av symptom som gör mig orolig. Men vi är alla olika. :)
  • Lilyje

    Ring o få en tid för att kolla upp det!

    Bättre en gång för mycket än en gång för lite.


    M 2010 | B 2017 | ? 2019
Svar på tråden Har jag fått en infektion ?