• Svar på tråden Vill ni tyda kön på KUB-ultraljud?
  • Anna60
    Amandeus skrev 2018-10-16 15:20:32 följande:
    Tror vad haha? Pojke eller flicka?
    Läs igen din mening: Ska vi få en pojke eller flicka tror ni?

    Jag svarar: Ja, det tror jag. Du kommer få en pojke eller flicka.
  • XaHHa
    Anna60 skrev 2018-10-16 15:33:41 följande:

    Läs igen din mening: Ska vi få en pojke eller flicka tror ni?

    Jag svarar: Ja, det tror jag. Du kommer få en pojke eller flicka.


    Men suck, varför ens kommentera om du uppenbarligen bara är här för att påpeka att hon ska få ett barn. Det vet hon nog redan om! ;) Jag är precis som trådskaparen, nyfiken på att veta könet och såklart är det viktigaste att barnet mår bra och är friskt.

    Kan man få ha lite kul i sin graviditet och få gissa kön utan att såna som du ska störa? ;)

    Jag skulle gissa på flicka för skallformen är rätt rundad! :) Jag har nämligen fått gissningar på flicka på min lilla bebis i magen och den har också rundad skallform. Om 17 dagar har vi rul och får förhoppningsvis reda på att bebis mår bra och få reda på könet hehe
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Amandeus
    Anna60 skrev 2018-10-16 15:33:41 följande:

    Läs igen din mening: Ska vi få en pojke eller flicka tror ni?

    Jag svarar: Ja, det tror jag. Du kommer få en pojke eller flicka.


    Äh men vilket tråkigt svar
  • Anna60

    Folk har ingen humor. 


    Amandeus skrev 2018-10-16 15:44:16 följande:
    Äh men vilket tråkigt svar
  • Amandeus
    XaHHa skrev 2018-10-16 15:43:21 följande:

    Men suck, varför ens kommentera om du uppenbarligen bara är här för att påpeka att hon ska få ett barn. Det vet hon nog redan om! ;) Jag är precis som trådskaparen, nyfiken på att veta könet och såklart är det viktigaste att barnet mår bra och är friskt.

    Kan man få ha lite kul i sin graviditet och få gissa kön utan att såna som du ska störa? ;)

    Jag skulle gissa på flicka för skallformen är rätt rundad! :) Jag har nämligen fått gissningar på flicka på min lilla bebis i magen och den har också rundad skallform. Om 17 dagar har vi rul och får förhoppningsvis reda på att bebis mår bra och få reda på könet hehe


    Tack, det var just ett sånt kul svar jag var ute efter! Jag fattar inte alls hur folk kan se på ul-bilder vilket kön det blir.
  • XaHHa
    Amandeus skrev 2018-10-16 15:45:41 följande:

    Tack, det var just ett sånt kul svar jag var ute efter! Jag fattar inte alls hur folk kan se på ul-bilder vilket kön det blir.


    Inte jag heller haha. Men det här med rundad/platt skallform verkar ganska enkelt. Men det är såklart ingen 100% metod. Många pojkar har haft rundad form haha. Det lättaste är nog att kolla nubben, men den kan jag inte se på bilden
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Amandeus
    XaHHa skrev 2018-10-16 15:43:21 följande:

    Men suck, varför ens kommentera om du uppenbarligen bara är här för att påpeka att hon ska få ett barn. Det vet hon nog redan om! ;) Jag är precis som trådskaparen, nyfiken på att veta könet och såklart är det viktigaste att barnet mår bra och är friskt.

    Kan man få ha lite kul i sin graviditet och få gissa kön utan att såna som du ska störa? ;)

    Jag skulle gissa på flicka för skallformen är rätt rundad! :) Jag har nämligen fått gissningar på flicka på min lilla bebis i magen och den har också rundad skallform. Om 17 dagar har vi rul och får förhoppningsvis reda på att bebis mår bra och få reda på könet hehe


    Du får förresten höra av dig efter till rul och berätta om skallteorin höll eller inte ;)

    Lycka till!
  • Amandeus
    Aducia skrev 2018-10-16 17:51:16 följande:

    Tror pojke faktiskt. När får du veta?


    Jag med faktiskt! Tyckte mig se en snopp på ul men vet inte om man kan det så här tidigt ens? Är i v14. Vad får dig att tro det? Ska man titta på något särskilt?
  • Aducia
    Amandeus skrev 2018-10-16 17:59:00 följande:
    Jag med faktiskt! Tyckte mig se en snopp på ul men vet inte om man kan det så här tidigt ens? Är i v14. Vad får dig att tro det? Ska man titta på något särskilt?
    Beror väl lite på när du gjorde ultraljudet. I USA får de ju bekräftat kön i vecka 14-17 typ. Men vet inte riktigt hur det ser ut så tidigt och det är lätt att se fel så tidigt för de är väldigt lika fram till vecka 15 typ.

    Jag vet inte riktigt men det var känslan jag fick när jag gissade. Kollade på den där vita delen vid benet å inbillade mig att det kunde vara pungen men insåg sen att det troligtvis är höftbenet (?!). Haha. Jag tror inte på skallteorin tyvärr så kunde inte utgå från den men ändå roligt att gissa utifrån den. Vår pojke hade en tjejskalle men visade tydligt sin snopp på RUL. :P
    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Amandeus
    Aducia skrev 2018-10-16 18:17:10 följande:

    Beror väl lite på när du gjorde ultraljudet. I USA får de ju bekräftat kön i vecka 14-17 typ. Men vet inte riktigt hur det ser ut så tidigt och det är lätt att se fel så tidigt för de är väldigt lika fram till vecka 15 typ.

    Jag vet inte riktigt men det var känslan jag fick när jag gissade. Kollade på den där vita delen vid benet å inbillade mig att det kunde vara pungen men insåg sen att det troligtvis är höftbenet (?!). Haha. Jag tror inte på skallteorin tyvärr så kunde inte utgå från den men ändå roligt att gissa utifrån den. Vår pojke hade en tjejskalle men visade tydligt sin snopp på RUL. :P


    Haha jaha! Jag gjorde ul i v 13+2! Kan man se en snopp då eller såg jag fel? Jag hade faktiskt samma teori som du, att den vita fläcken var en pung! Haha vi får se om den stämmer :D
  • Aducia
    Amandeus skrev 2018-10-16 18:19:58 följande:

    Haha jaha! Jag gjorde ul i v 13+2! Kan man se en snopp då eller såg jag fel? Jag hade faktiskt samma teori som du, att den vita fläcken var en pung! Haha vi får se om den stämmer :D


    Ja då kan man nog ana en snopp men det är inte helt lätt att se. Det bör vara som 3 streck isåfall, 2 för pungkulorna och 1 för snoppen emellan medan tjejernas är 2 streck som är blygläpparna men jag är väldigt okunnig. Haha!

    Tror nog det är höftbenet men du kan ju faktiskt ta med den bilden å bara fråga på RUL sen om det är en pung haha när du förhoppningsvis får reda på könet då xD
    BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
Svar på tråden Vill ni tyda kön på KUB-ultraljud?