• lindis87

    Byta barnmat, råd önskas

    Min tvååring har fått barnmat sen hon var mycket lite, har iprincip aldrig ammat av förståliga skäl. hon fick först hipp combiotik som ska vara en av dem bättre mjölkersättningarnaSolig och har alltid fått hipp burkmat efter rekommendation från BVC ekoligisk såklar! Dyrt! ja visst men lilla busgrodan förtjänar det bästa. Vi brukar även variera lite så hon får klämmisar (ellas kök)
    Jag undrar om det är bra att byta barnmatsmärke bara sådär, tänkte när man reser osv har hänt tex när vi varit i en annan stad att man glömt. Jag har försökt googla men inte hittat bra råd. Vi har flera vänner som avråder från att byta bara sådär, tänker på allergier, magont och diareer tex, Man vill ju att lilla snuttan ska ha det så bra som möjligt.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Byta barnmat, råd önskas
  • Jag är bara jag

    Vår äldsta har aldrig ätit burkmat/färdig barnmat utan vanlig riktig mat hela tiden. Från ett års ålder precis detsamma som oss. Varför gör inte du så? Mycket enklare, godare och billigare. Och vette sjutton om inte nyttigare i längden!

  • EpicNurse

    Menar du verkligen 2-åring? Så gott som alla 2-åringar äter vanlig mat, samma som resten av familjen. Det är hög tid att börja med det om ni inte har gjort det.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Byta barnmat, råd önskas