• Anonym (Kroppslängd)

    Hur lång är för långt för er kvinnor? Kropplängden

    Hej!

    Hur lång är för långt för er kvinnor?

    Känner ni någon kompis eller är ni själva omkring 1.55 - 1.57 cm långa. Är då 1.61 cm en perfekt längd för er. Eller skulle ni/er kompis tycka att sådan längd är mycket märkligt och ni går ute efter karlar som är 1.80+ cm långa?

    Jag är en man på 1.61 cm. Jag är inte bekymrad egentligen. Jag har accepterat att jag är kort och att kvinnor är nog mer intresserade av män som befinner sig längre än 1.70 cm.

    Men visst kommer väl tankarna fram och tillbaka om man någonsin kommer gifta sig och skaffa barn.

    Så jag blir nyfiken om längd är någonting som ni drar gräns över. Eller är det ''Desto längre, desto attraktivare''?

    Så jag undrar om en kvinna skulle råka vara 1.55 - 1.57 cm. Om ni råkar känna någon. Har hon då varit öppen med att 1.61 cm är helt okej längd. Eller ser hon precis som alla andra. Att det ser underligt på män vid den längden. Eller är det en perfekt längd, för att hon själv befinner sig närheten av en sådan längd. Eller går hon då bara ut efter en man på 1.70 cm?

    Självklart är man ingen tankeläsare. Men jag tänker om ni själva kanske är i sådan längden och kan nämna vad ni tycker. Eller om ni råkar ha någon kompis, som ni kanske haft någon samtal angående om just detta ämne.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Hur lång är för långt för er kvinnor? Kropplängden
  • elin1989

    Jag tror att de flesta kvinnor skulle tycka att 1.61 var kort, även om de var 1.55 själva. Det betyder inte att du aldrig kommer att träffa någon. Utseendet är inte allt. Men det gör det ju svårare.

  • Aniiee

    En av de sexigaste män jag vet om (och känner) är 3 cm kortare än jag, dvs 157 cm. Hans sexighet sitter inte i hans längd. Ja tack, liksom, längden skiner jag heligt i. Samma åt andra hållet. Men helt ärligt, eftersom jag själv är rätt kort så blir det lite jobbigt med en man som är över 1.90.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Scrappy)

    jag är 158 och kan i princip inte känna mig fysiskt attraherad av en man kortare än 175, (men inte längre än 185 heller). Inget jag kan hjälpa tyvärr.. Allt som gör att en man ser lite skörare, oskyldigare ut, t.ex. glasögon, rakat huvud..gör tyvärr så att jag kan bara vara vänner med mannen ifråga...

  • Anonym (medel)

    jag är 168 och min kortaste kille var 172 men jag föredrar killar som är 185+ eftersom jag tycker om att ha klackar utan att se ner på min kille och längd är sexigt

  • FuckGoggleAskMe

    För ett antal år sedan hade jag en kompis, kille, som var väl typ 160 cm lång. Han var snygg, självsäker och hade alltid någon flickvän. Jag önskar att han hade kunnat svara dig nu. Han påstod tex att hans höjd var perfekt, för att kolla på decolltage ... Det är din attityd som räknas, inte din längd. En annan kompis för ett antal år sedan, ungefär samma längd, var inte snygg, men så attans snäll och rolig att han skaffade sig en supertrevlig fru (kortare, från Japan). Tag för dig och var trevlig, våga ragga. Kom just på en tredje kompis, ful och kort, men attans trevlig. Hans längre, bildsköna fru är jättetrevlig.

  • Anonym (A)

    Det finns ingen "för lång" för mig. Nu är jag lite längre än dig, 163, men jag attraheras bara av långa killar. Mitt kortaste ex var 184. Jag tycker runt 193 är perfekt. Det är ju dock vad jag attraheras av. Det finns kvinnor som attraheras av korta killar och det finns kvinnor som inte känner att killens längd spelar in i deras attraktion alls och därför inte bryr sig.

  • Anonym (162)

    Jag är 162 och vill nog helst ha någon över 160 men det beror lite på kroppsbyggnad också, helst inte under 55 kg.

  • Anonym (det sitter inte i längden)

    Kompisens man är 160-nånting (i nedre spannet, kanske tom strax under), hon är nånstans runt 165.

    Har haft klasskamrater på gymnasiet som var runt 160 som inte hade problem att ha tjejer.

    Det sitter inte i längden med andra ord. Om du är missnöjd med din längd så blir det per automatik svårare att hitta någon än om du är nöjd med dig själv.

  • Anonym (Jo)

    Jag är 163 cm och min man 195cm. Perfekt! Skulle aldrig bli attraherad av en kille under 180 cm.

  • Anonym (Kroppslängd)
    Anonym (det sitter inte i längden) skrev 2018-10-17 09:03:40 följande:

    Kompisens man är 160-nånting (i nedre spannet, kanske tom strax under), hon är nånstans runt 165.

    Har haft klasskamrater på gymnasiet som var runt 160 som inte hade problem att ha tjejer.

    Det sitter inte i längden med andra ord. Om du är missnöjd med din längd så blir det per automatik svårare att hitta någon än om du är nöjd med dig själv.


    Jag har väl mer eller mindre accepterat min längd och fokuserar med andra saker i livet.

    Men som du märker i tråden, så skriver de flesta att de inte skulle attraheras av någon som är 1.60 cm.

    Sedan kanske det finns chanser, absolut!

    Men tror du inte att majoriteten är mer intresserad av karlar som är över 1.70 cm?
  • Anonym (det sitter inte i längden)
    Anonym (Kroppslängd) skrev 2018-10-17 13:41:03 följande:

    Jag har väl mer eller mindre accepterat min längd och fokuserar med andra saker i livet.

    Men som du märker i tråden, så skriver de flesta att de inte skulle attraheras av någon som är 1.60 cm.

    Sedan kanske det finns chanser, absolut!

    Men tror du inte att majoriteten är mer intresserad av karlar som är över 1.70 cm?


    Jag skulle ha någon som var minst 185 lång en gång i tiden. Det blev 10cm kortare. Killen innan dess var lika lång som mig (170). Så vad man önskar är en sak, vad det blir i slutändan är inte alltid det samma.
  • Anonym (Inte så viktigt)

    Jag är 161 och tycker inte att längden spelar roll på killar så länge som dom är över 170 och under 2 meter. Jag var förälskad i en kille på 2.07 dock som crushade på mig men när han uppvaktade mig nekade jag honom för en idiotbrud (jag är bisexuell). Ångrade det sen. Det är andra saker i utseendet jag kollar på som hår, ögon, utstrålning, ansiktet osv.

  • Anonym (Kroppslängd)
    Anonym (Inte så viktigt) skrev 2018-10-17 17:02:25 följande:

    Jag är 161 och tycker inte att längden spelar roll på killar så länge som dom är över 170 och under 2 meter. Jag var förälskad i en kille på 2.07 dock som crushade på mig men när han uppvaktade mig nekade jag honom för en idiotbrud (jag är bisexuell). Ångrade det sen. Det är andra saker i utseendet jag kollar på som hår, ögon, utstrålning, ansiktet osv.


    Du skriver att det inte spelar någon roll, och du har skrivit på din ''Anonym signatur'' (Inte så viktigt).

    Men bara några ord i inlägget står det: ''Så länge dom är över 170 och under 2 meter.''.

    Låter snarare som att det är visst viktigt för dig. .
    Eller tolkar jag bara fel nu?
Svar på tråden Hur lång är för långt för er kvinnor? Kropplängden