• Anonym
    Äldre 17 Oct 09:58
    1262 visningar
    8 svar
    8
    1262

    Kan vi bli orosanmälda?

    Kan vi bli orosanmälda för att vi inte vill gå på öppna förskolan förän vårat barn är 6 månader och har litet kontaktnät?

  • Svar på tråden Kan vi bli orosanmälda?
  • Äldre 17 Oct 09:59
    #1

    Absolut inte. Finns inget krav på öppna förskolan

  • Äldre 17 Oct 10:05
    #2
    mammatill6 skrev 2018-10-17 09:59:55 följande:

    Absolut inte. Finns inget krav på öppna förskolan


    Vadå absolut inte? Självklart kan ts bli orosanmäld. Det kan ALLA bli för precis vad som helst!

    Inte troligt pga detta dock.
  • Äldre 17 Oct 10:05
    #3
    Anonym skrev 2018-10-17 09:58:51 följande:

    Kan vi bli orosanmälda för att vi inte vill gå på öppna förskolan förän vårat barn är 6 månader och har litet kontaktnät?


    Anmäld kan du alltid bli. Om det blir något av det är en annan fråga.


  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 17 Oct 10:18
    #4
    Kjell2 skrev 2018-10-17 10:05:58 följande:

    Anmäld kan du alltid bli. Om det blir något av det är en annan fråga.


    är det troligt att det blir något av det?
  • Äldre 17 Oct 10:19
    #5
    Anonym skrev 2018-10-17 10:18:55 följande:
    är det troligt att det blir något av det?
    Utifrån de uppgifter du har lämnat - nej.


  • Äldre 17 Oct 11:37
    #6

    Du kan bli orosanmäld för allt. Jag hörde av en i min mammagrupp vars vän blev orosanmäld för att hon pottränade sitt barn tidigt, det skulle visst sätta onödig press och krav på barnet enligt anmälningen...

    Jag är mamma till en snart tvååring som älskar öppna förskolan. Vi började gå dit när hon var 9 mån i september. De hade sommarstängt juni-augusti när hon då var 6 månader. Jag tyckte själv att hon egentligen var för liten för öppna förskolan även vid 9 månader. Barnen leker ju inte med varandra utan bredvid varandra då. Men sångstunderna var roliga och jag fick träffa andra mammor :)

    Nu har vi en 6 månaders också som får hänga med. Och hon har ingen nytta alls av öppna. Kommer nog mer när hon kan sitta själv och pilla med leksaker.

  • Äldre 17 Oct 11:37
    #7

    Du kan bli orosanmäld för allt. Jag hörde av en i min mammagrupp vars vän blev orosanmäld för att hon pottränade sitt barn tidigt, det skulle visst sätta onödig press och krav på barnet enligt anmälningen...

    Jag är mamma till en snart tvååring som älskar öppna förskolan. Vi började gå dit när hon var 9 mån i september. De hade sommarstängt juni-augusti när hon då var 6 månader. Jag tyckte själv att hon egentligen var för liten för öppna förskolan även vid 9 månader. Barnen leker ju inte med varandra utan bredvid varandra då. Men sångstunderna var roliga och jag fick träffa andra mammor :)

    Nu har vi en 6 månaders också som får hänga med. Och hon har ingen nytta alls av öppna. Kommer nog mer när hon kan sitta själv och pilla med leksaker.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 17 Oct 11:39
    #8

    Det kan ni inte.

Svar på tråden Kan vi bli orosanmälda?