• Äldre 17 Oct 10:14
    5944 visningar
    4 svar
    4
    5944

    Tecken på förlossning

    Går in i vecka 38(37+0) idag och kan inte vänta på att pyret ska komma ut.

    Har sen vecka 35 ca varit väldigt lös i magen, jsg har senaste dygnet blivit extremt hungrig (ätit väldigt dåligt innan i grav,) och sover nästan hela tiden. Har fått väldigt vattniga flytningar som bara flyter omkring och mycket starkare sammandragningar sen i Söndags, en del gör riktigt ont.

    Kan det vara nära? Blev igångsatt med första då jag gick över tiden och hade inga tecken alls då.

    Vad hade ni för magkänsla att det var dags?

  • Svar på tråden Tecken på förlossning
  • Äldre 17 Oct 10:55
    #1

    Hade inga alls. Plötsligt vaknade på natten av värkar. Flera timmar trodde att det var sammandragningar (då jag inte haft dem under hela graviditeten, så hade inget att jämföra med). Blev dålig i magen då också. Sen visade det sig att jag hade värkar och väldigt långdragna. I alla fall, 25 timmar senare föddes min dotterFlört
    Lycka till!{#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 17 Oct 11:33
    #2

    Jag är i 37+3 och längtar också innerligt efter våran lille gosse!! Dock känner jag knappt nånting, nån enstaka sammandragning men som det känns nu lär jag gå över tiden

  • Anonym (inga)
    Äldre 22 Oct 20:44
    #3

    jag hade inga känningar överhuvudtaget och jobbade fortfarande heltid men en vecka innan planerad ankomst så reste jag mig från soffan, vattnet gick och en timme senare började värkarna var tionde minut. ett dygn efter att vattnet gått var han ute.

  • Äldre 22 Oct 23:51
    #4
    Anonym (inga) skrev 2018-10-22 20:44:26 följande:

    jag hade inga känningar överhuvudtaget och jobbade fortfarande heltid men en vecka innan planerad ankomst så reste jag mig från soffan, vattnet gick och en timme senare började värkarna var tionde minut. ett dygn efter att vattnet gått var han ute.


    Hoppas samma sak händer mig
Svar på tråden Tecken på förlossning