• Sanne334455

    IVF och PCO

    Hej alla, jag är ledsen och känner mig stressad. Min historia i korthet är att jag har gjort 1 ivf som gav 14 ägg men bara 3 var mogna (klassiskt med PCO är att man ligger i riskzonen för överstimulering vilket gjorde att jag inte fick någon återföring utan man avbröt efter äggplock). Inget kunde frysas ner. Nu har jag precis varit tvungen att avbryta ivf nr 2 eftersom läkarna inte kunde dosera mig rätt, endast en stor äggblåsa och många små efter 10 dagar av sprutor. Är nu livrädd och ledsen. Finns det någon mer som känner igen sig? Väntar nu på en ny plan och nya doser men jag får panik av att kliniken säger att del inte kan hjälpa mig. Tacksam för input och tankar! Kram

  • Svar på tråden IVF och PCO
  • Anonym (Mil)
    Sanne334455 skrev 2018-10-17 14:22:34 följande:

    Hej alla, jag är ledsen och känner mig stressad. Min historia i korthet är att jag har gjort 1 ivf som gav 14 ägg men bara 3 var mogna (klassiskt med PCO är att man ligger i riskzonen för överstimulering vilket gjorde att jag inte fick någon återföring utan man avbröt efter äggplock). Inget kunde frysas ner. Nu har jag precis varit tvungen att avbryta ivf nr 2 eftersom läkarna inte kunde dosera mig rätt, endast en stor äggblåsa och många små efter 10 dagar av sprutor. Är nu livrädd och ledsen. Finns det någon mer som känner igen sig? Väntar nu på en ny plan och nya doser men jag får panik av att kliniken säger att del inte kan hjälpa mig. Tacksam för input och tankar! Kram


    Jag hade ungefär samma problem under vårt försök, har också PCO. Fick 16 små äggblåsor och en stor, den stora sattes tillbaka och inga till frysen. Är gravid i vecka 36 nu med det enda ägget som var moget, så det kan ju faktiskt räcka med ett :) hoppas dom hittar rätt dos för dig!
  • hoppas 2014

    Förstår din frustration. I tillägg t Pco va jag över 40 när vi började m IVF. 1a försöket va jättedåligt, endast 2 befruktade ägg o ett sattes in. IVF2 blev jag överstimulerad o det blev totalfrys. Skillnaden mellan ggr:na va byte av medicin mellan de 2 försöken (Fr gonal-f t menopur). Blev gravid vid frysåterföring men slutade m MA o vid IVF3 blev vi gravid igen o nu är min dotter 20 månader :)

    Läkarna måste vilja testa olika mediciner o ev olika protokoll. Våga ställ frågor om vad planen är och varför. För att förbättra chanserna lite har vi ätit q10.

    Vi försöker nu igen, syskonförsök. Plock på måndag.

Svar på tråden IVF och PCO