• Majsan1177

    Dag 41, ingen mens, neg gravtest, någon fler?

    Jag skulle vilja ha lite hjälp ifrån er med erfarenhet och komma i kontakt med likasinnade som mig just nu.

    Försöker bli gravid och vi har prickat in sex var tredje dag denna månad. Jag kör nc men enligt den har jag ej haft någon äl. Mensen har ej kommit. I skrivandets stund är jag på dag 41 och jag brukar få regelbunden mens vid dag 30. Jag har haft menskänningar sedan jag skulle haft mens samt en konstig brännande samt "het" känsla i tjejmagen sista dagarna som jag aldrig känt förut. 
    Har tagit gravtest några gånger och dom visar negativt.

    Kan det vara så att nc har fel? Eller att man ska ta deras beräkningar med en nypa salt och hoppas på sent plus?

    Ska jag kontakta någon barnmorska eller ska jag vänta och hur länge isf om inte mensen kommer? Tänkte på om det var något fel tex cysta osv...

    Kan jag vara en så kallad låghormonare som jag har läst om, vilket gör att man plussar senare än vanligt. Har dom också lägre temp och därför ingen höjning på NC?

    Man hoppas, man är rädd för att det är något fel och man är stressad då man är över 30. Dock har jag haft fullt upp med annat så jag har inte heller gått och "väntat" på mensen vilket kan göra den sen. 

  • Svar på tråden Dag 41, ingen mens, neg gravtest, någon fler?
  • Majsan1177

    puffar lite. är idag på dag 44 och har fortfarande inte fått någon mens men har menssmärtor och det känns hela tiden att den ska komma. Obestämd

  • LD2018
    Majsan1177 skrev 2018-10-19 10:09:33 följande:

    puffar lite. är idag på dag 44 och har fortfarande inte fått någon mens men har menssmärtor och det känns hela tiden att den ska komma. 


    Har du tagit test? Jag plussade på dag "43" SVAGT förmodligen försenad ÄL bara ;) håller tummarna :D
  • Omstart2019

    Det händer alla att ägglossning uteblir ibland, och då kan också mensen utebli. Har också hört att man får mer inbillade graviditetssymtom när ÄL uteblivit, men vet inte om det stämmer.

  • Majsan1177
    LD2018 skrev 2018-10-22 13:43:45 följande:
    Har du tagit test? Jag plussade på dag "43" SVAGT förmodligen försenad ÄL bara ;) håller tummarna :D
    Jag har testat några gånger. senast för 2 dagar sedan och neg. Idag är jag på dag 48 och ingen mens i sikte än. Tror dock att det inte är något sent då jag inte ha en förhökd temp. Försöker googla om man ändå kan ha fått äl trots låg temperatur, om någon annan har haft det men hittar inget. 

    Blev du bakåtflyttad och fick veta att du hade äl senare än beräknat ? hur gick det sen? :)
  • Majsan1177
    Omstart2019 skrev 2018-10-22 14:58:23 följande:

    Det händer alla att ägglossning uteblir ibland, och då kan också mensen utebli. Har också hört att man får mer inbillade graviditetssymtom när ÄL uteblivit, men vet inte om det stämmer.


    Tack för ditt svar. Ja jag tror det tyvärr är så för mig denna gång. Dag 48 ingen mens. Ska man räkna med äl snart igen då trots mensen uteblivit eller hur ska man tänka? Tänkte om det var värt att köpa äl-test eller om man ska vänta tills mensen kommer? 
  • LD2018
    Majsan1177 skrev 2018-10-23 18:52:48 följande:

    Jag har testat några gånger. senast för 2 dagar sedan och neg. Idag är jag på dag 48 och ingen mens i sikte än. Tror dock att det inte är något sent då jag inte ha en förhökd temp. Försöker googla om man ändå kan ha fått äl trots låg temperatur, om någon annan har haft det men hittar inget. 

    Blev du bakåtflyttad och fick veta att du hade äl senare än beräknat ? hur gick det sen? :)


    Okej! Jag blev bakåt flyttad ja. Var tvungen att kolla via ett VUL. Mina appar och enligt sista mens dag visade att jag var 3 veckor längre gången. Via VUL var jag bara i v.5 :)
  • Majsan1177
    LD2018 skrev 2018-10-27 08:29:23 följande:
    Okej! Jag blev bakåt flyttad ja. Var tvungen att kolla via ett VUL. Mina appar och enligt sista mens dag visade att jag var 3 veckor längre gången. Via VUL var jag bara i v.5 :)
    okej. Där ser man :) Ja allt kan hända. Man tror att man har kontroll via appar och statistik men kroppen fungerar ju som den vill ibland. :)  

    Är idag på dag 52.. om jag inte fått mens så borde jag vara i äl-tider just nu så vi håller på för fullt och hoppas på det bästa.
  • Lillamiia

    Det kunde lika gärna vara jag som skrev det hår inlägget. Har inte heller fått mens och är på dag 40 eller 41, håller inte riktigt räkningen. Däremot har jag gjort ÄL test idag som visar positivt. Hade du också gjort ÄL test?

  • Majsan1177
    Lillamiia skrev 2018-10-27 19:51:51 följande:

    Det kunde lika gärna vara jag som skrev det hår inlägget. Har inte heller fått mens och är på dag 40 eller 41, håller inte riktigt räkningen. Däremot har jag gjort ÄL test idag som visar positivt. Hade du också gjort ÄL test?


    Hej! Nej jag har ju inte gjort det. Jag mäter temperaturen med NC och på så vis fått fram när beräknad äl ska bli och när det har skett. Denna gång blev det enligt NC ingen äl men har heller ej fått min mens än.. 

    Har haft och har fortfarande konstiga mensliknande värkar, ibland har det bränt och ibland känns det som att mensen kommer men det är bara flytningar. Börjar mer bli orolig för att det är någon vattenfylld cysta eller liknande. Hur känns det för dig?
  • Lillamiia
    Majsan1177 skrev 2018-10-28 19:58:45 följande:

    Hej! Nej jag har ju inte gjort det. Jag mäter temperaturen med NC och på så vis fått fram när beräknad äl ska bli och när det har skett. Denna gång blev det enligt NC ingen äl men har heller ej fått min mens än.. 

    Har haft och har fortfarande konstiga mensliknande värkar, ibland har det bränt och ibland känns det som att mensen kommer men det är bara flytningar. Börjar mer bli orolig för att det är någon vattenfylld cysta eller liknande. Hur känns det för dig?


    Kanske är ÄL försenad? Jag har haft som dig mensvärk svagt och det känns som mensen är på gång men inte kommit, senaste dagarna har allt vart frid och fröjd med magen, har inte haft ont eller så, MEN! Då dippade min temp igår på morgonen så pass att jag förstod att ÄL va på gång! Därav gjorde jag test som bekräftade det! Hur ser din temp kurva ut då? Och hur är flytningarna? Tempen går ner precis innan ÄL ett par dagar i följd är jag ganska säker på. Och därefter ÄL skett går tempen upp! Jag trodde också jag hade en cysta med tanke på svullnaden i magen och ?mensvärken? eller vad man ska kalla den. Trög i magen var jag också är väl lite fortfarande men bättre sen ett par dagar tillbaks när värken försvann plötsligt. Efter ägglossning så brukar min mens komma 12 dagar senare, så man kan ju alltid räkna bakåt när man hade ÄL(iaf min cykel då vad jag tror) skriver du ner symtom och så dagligen så du kan gå tillbaka och läsa? För ifall mensen dyker upp kan du ju gå tillbaks och kika 10-14 dagar innan vad du hade för känsla/symtom vid den tidpunkten och kanske förstod att de var ÄL? Om tempen börjar gå ner skulle jag börja ta ÄL test om ja vore dig! (Oj va långt inlägget blev, hoppas det är okej ändå)
Svar på tråden Dag 41, ingen mens, neg gravtest, någon fler?