• Anonym (Mamma)

    Simskolan kräven simmössa

    Min dotters simskola kräver att de har simmössa, har aldrig hört om såna krav tidigare, är det verkligen normalt?

    Min dotter har aspergers och klarar inte av att ha det utan att få panik, men simskolan håller fast vid att alla ska ha det.

    Får de ens ha såna krav? Det kan ju knappast bara vara min dotter med liknande problem.

  • Svar på tråden Simskolan kräven simmössa
  • Anonym (Sjukt)

    Alltså det låter ju sjukt. Har väldigt svårt att tro att dom kan kräva det.

  • Anonym (Simpappa)

    Hur gammal är hon? För mina barn kom simmössan först i 9-årsåldern. Det var inget tvång men alla äldre ?idoler? har ju simmössa så det är klart att de också ville ha det. Men tvång tror jag inte ens det är nu när de är i 12-årsåldern.

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Simpappa) skrev 2018-10-18 07:35:28 följande:

    Hur gammal är hon? För mina barn kom simmössan först i 9-årsåldern. Det var inget tvång men alla äldre ?idoler? har ju simmössa så det är klart att de också ville ha det. Men tvång tror jag inte ens det är nu när de är i 12-årsåldern.


    9 är hon, men det är ju inte en utseendefråga för hennes del.
  • Anonym (haircut)

    Simmössa är bra, det hindrar massa hår i vattnet. Simmar man efter någon kanske man sväljer håret och får förgiftning. Eller så går det igenom huden in i blodomloppet, farligt.

  • sextiotalist
    Anonym (haircut) skrev 2018-10-18 08:41:05 följande:

    Simmössa är bra, det hindrar massa hår i vattnet. Simmar man efter någon kanske man sväljer håret och får förgiftning. Eller så går det igenom huden in i blodomloppet, farligt.


    Nja, hår i vattnet är på sin gräns obehagligt, orsakar inte förgiftning och kommer inte i blodomloppet.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (haircut) skrev 2018-10-18 08:41:05 följande:

    Simmössa är bra, det hindrar massa hår i vattnet. Simmar man efter någon kanske man sväljer håret och får förgiftning. Eller så går det igenom huden in i blodomloppet, farligt.


    Ha ha! Va?!
  • Kjell2

    En del badhus har problem med hår i filter och rengöringsanläggningar. Däreför krav på badmössa för de som simmar mycket och på riktigt.

  • Anonym (Babysim)

    I bassängen för babysim var det krav för föräldrarna där vi gick.

  • viseversa
    Anonym (haircut) skrev 2018-10-18 08:41:05 följande:
    Simmössa är bra, det hindrar massa hår i vattnet. Simmar man efter någon kanske man sväljer håret och får förgiftning. Eller så går det igenom huden in i blodomloppet, farligt.
    HAHAHAHAHAHAHAHAHA lägg av att ljuga. 
  • Anonym (Josefin)
    Anonym (haircut) skrev 2018-10-18 08:41:05 följande:

    Simmössa är bra, det hindrar massa hår i vattnet. Simmar man efter någon kanske man sväljer håret och får förgiftning. Eller så går det igenom huden in i blodomloppet, farligt.


    Haha, den var bra! :)

    Håller med om första meningen dock.
Svar på tråden Simskolan kräven simmössa