• Anonym (Frågeställaren)

    Vid vilken ålder bör pojkar inte följa med in på damernas?

    Jag undrar vid vilken ålder ni anser att det inte är ok att en pojke får följa med sin mamma in på damernas omklädningsrum / duschrum? Om pojken har en diagnos eller handikapp är det mer ok då om han är äldre?

  • Svar på tråden Vid vilken ålder bör pojkar inte följa med in på damernas?
  • Anonym (ööö)

    Vid 7 år tänker jag. Om de är fullt friska. Då brukar de klara alldeles utmärkt själva. 

    Det beror ju på diagnosen och/handikappet om de skall vara äldre. Man får själv tänka lite hur man själv skulle vilja ha det som dambesökare på toalett. 

  • Anonym (Praktisk)

    När ungen inte längre kan duscha naken hos damerna.

    Om du följer någon handikappad så skall han byta om på sin sida.
    Du får då följa honom in på herrarnas

  • Anonym (mammaC)

    Bra fråga.

    Min son är 7, men jag är rädd att släppa in honom på herrarnas ensam. Det finns så många konstiga människor därute. Skulle gärna ta med honom in till damernas, men det börjar nå sin gräns nu. 

  • Anonym (Khabib)
    Anonym (Frågeställaren) skrev 2018-10-18 14:49:33 följande:

    Jag undrar vid vilken ålder ni anser att det inte är ok att en pojke får följa med sin mamma in på damernas omklädningsrum / duschrum? Om pojken har en diagnos eller handikapp är det mer ok då om han är äldre?


    11 och uppåt. Barnet måste kunna ta instruktioner och förstå vad en pedofil är, vad som är okej och vad som inte är okej osv. 
     
    6-9 år ska definitivt inte springa runt ensamma på herrarnas, då det på de stora baden runt om i Sverige kryllar av manliga pedofiler och andra äckel, vars huvudsyssla på badhuset är att springa runt vid duscharna och bastun för att spana på yngre killar och barn. Det kryllar av äckel tyvärr. Jag jobbade extra på ett badhus när jag studerade, så jag vet vad jag pratar om. 

     

     
     
  • Anonym (Emma)

    Min son fyller snart 7 år och vägrade byta om med mig o lillasyster (4 år) förra vecka i omklädningsrummet, som för övrigt var tomt. Han bytte om på toa. Duscha gick bra. Det är väldigt sällan mer än 2-3 pers i omklädningsrummet. Nästa gång får han byta om på herrarnas. Han gör ju det i skolan (går i ettan) så det går nog bra.

  • Anonym (Frågeställaren)
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-10-18 15:07:36 följande:

    När ungen inte längre kan duscha naken hos damerna.


    Vad menar du med när han inte KAN duscha naken hos damerna? Enligt badhusets åldersgräns eller?
  • Anonym (Frågeställaren)
    Anonym (Emma) skrev 2018-10-18 15:53:18 följande:

    Min son fyller snart 7 år och vägrade byta om med mig o lillasyster (4 år) förra vecka i omklädningsrummet, som för övrigt var tomt. Han bytte om på toa. Duscha gick bra. Det är väldigt sällan mer än 2-3 pers i omklädningsrummet. Nästa gång får han byta om på herrarnas. Han gör ju det i skolan (går i ettan) så det går nog bra.


    Men jag tänker kan det inte vara skrämmande att vara ensam på herrarnas när man bara är 7 år??
  • Anonym (Frågeställaren)
    Anonym (Khabib) skrev 2018-10-18 15:49:29 följande:
    11 och uppåt. Barnet måste kunna ta instruktioner och förstå vad en pedofil är, vad som är okej och vad som inte är okej osv. 
     
    6-9 år ska definitivt inte springa runt ensamma på herrarnas, då det på de stora baden runt om i Sverige kryllar av manliga pedofiler och andra äckel, vars huvudsyssla på badhuset är att springa runt vid duscharna och bastun för att spana på yngre killar och barn. Det kryllar av äckel tyvärr. Jag jobbade extra på ett badhus när jag studerade, så jag vet vad jag pratar om. 

     

     
     
    Det gör ju det! Och även om rena övergrepp sker sällan så kan de agera på andra otrevliga sätt... 
  • Anonym (Praktisk)
    Anonym (Frågeställaren) skrev 2018-10-18 15:54:09 följande:
    Vad menar du med när han inte KAN duscha naken hos damerna? Enligt badhusets åldersgräns eller?
    Tror ungen begriper när han inte kan stå i damduschen,
    även om du har det lite svårt. Då ska han givetvis gå på herrarnas
Svar på tråden Vid vilken ålder bör pojkar inte följa med in på damernas?