• Anonym (..)

    Hur svårt ska det va att få skyddad adress?!!

    Hur svårt ska det va att få skyddad adress?! Krävs det en dom ? Jag tänker på kvarskrivning

  • Svar på tråden Hur svårt ska det va att få skyddad adress?!!
  • Anonym (Jullan)

    Och HUR svårt ska det vara att söka efter info själv på nätet??

    https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2016.6/330545.html


    Kvarskrivning kan till exempel medges när


    ett beslut om kontaktförbud inte kan antas ge den sökande ett tillräckligt skydd
    personen ingår i ett personsäkerhetsprogram
    personen har vittnat i ett allvarligt brottmål
    personen har utsatts för allvarligt våld eller hot om allvarligt våld från nära familj eller övrig släkt (till exempel hedersrelaterat våld).

    Skatteverkets bedömning ska utgå från allvaret i hotet. Den omständigheten att hotet kommer från en person eller grupp som inte är identifierad ska inte påverka bedömningen.

  • Anonym (..)
    Anonym (Jullan) skrev 2018-10-18 16:02:56 följande:

    Och HUR svårt ska det vara att söka efter info själv på nätet??

    www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2016.6/330545.html

    Kvarskrivning kan till exempel medges när

    ett beslut om kontaktförbud inte kan antas ge den sökande ett tillräckligt skydd

    personen ingår i ett personsäkerhetsprogram

    personen har vittnat i ett allvarligt brottmål

    personen har utsatts för allvarligt våld eller hot om allvarligt våld från nära familj eller övrig släkt (till exempel hedersrelaterat våld).

    Skatteverkets bedömning ska utgå från allvaret i hotet. Den omständigheten att hotet kommer från en person eller grupp som inte är identifierad ska inte påverka bedömningen.


    Jag sökte folk med erfarenhet av det och hur mycket som krävts för dom eftersom dom gör individuella bedömningar.
  • Pierott
    Anonym (..) skrev 2018-10-18 16:36:32 följande:

    Jag sökte folk med erfarenhet av det och hur mycket som krävts för dom eftersom dom gör individuella bedömningar.


    Precis. Det görs INDIVIDUELLA bedömningar, så andras erfarenhet hjälper inte dig.
  • Anonym (..)
    Pierott skrev 2018-10-18 16:38:06 följande:

    Precis. Det görs INDIVIDUELLA bedömningar, så andras erfarenhet hjälper inte dig.


    Jo hur mycket som krävts för andra
Svar på tråden Hur svårt ska det va att få skyddad adress?!!