• Lillbusan87

    Pms direkt efter ägglossning, kan jag bli gravid?

    Har en fundering kring pms. Jag vet precis när min ägglossning är och jag kör med stickor och allt. Min ägglossnkng känns väldigt väl också. Men jag har ett problem, att jag får pms typ direkt! Vi har försökt få till ett syskon till vår 1 och 1/2 åring men känns som att min kropp sviker mig. Det känns som att kroppen direkt efter ägglossning går in för att få ur ägget ur kroppen istället för att ta hand om er och en eventuell graviditet. Är det bara jag som har såhär? Typ mensvärk och ting i kroppen bara dagar eter ägglossning och typ hela dagarna. Kan man bli gravid ändå? Någon som känner igen sig men som ändå blivit gravid ? :( jag har förövrigt en lutealfas på ca 11 dagar, för kort?

  • Svar på tråden Pms direkt efter ägglossning, kan jag bli gravid?
  • Emiz

    Ojj 5 år gammal tråd blev så glad när jag läste ditt inlägg då jag undrar exakt samma sak och samma symtom och allt men ledsen för inga svar. Gaahhhh hur ska jag hitta svar haha. Ifall du fortfarande är aktiv på familjeliv får du gärna berätta hur det blev med allt. Blev du gravid igen? 

  • lipa3646

    Inte ta men jag hade dessa problem nyligen, jag googlade sönder mig och det kan vara tecken på att man har lågt progrestosteron värde. Äter du vitaminer? 

  • Emiz
    lipa3646 skrev 2023-02-23 07:26:15 följande:

    Inte ta men jag hade dessa problem nyligen, jag googlade sönder mig och det kan vara tecken på att man har lågt progrestosteron värde. Äter du vitaminer? 


    Jasså? Okej hm hur skulle man evetuellt behöva höja det värdet? Läkemedel? Ja jag har också googlat som en galning. Ja jag tar bidrottning gelé som ju ska gynna hormonerna har jag förstått, tar biotin, folsyra samt omega. Undrar som ts här om det liksom kan förhindra en graviditet. Kan tillägga att jag blev gravid på första försöket med min 3 åring. Nu kanske jag är mer uppmärksam på alla saker som händer i kroppen och vad jag känner osv. Fick du ordning på problemet på något sätt?
Svar på tråden Pms direkt efter ägglossning, kan jag bli gravid?