• Anonym (?)

    Hur sover era bebisar?

    Sover era bebisar med pyamas eller bara blöja ? Har dom filt/täcke? Hur gamla är dom?

  • Svar på tråden Hur sover era bebisar?
  • TillFlorida

    Min grabb sov alltid i en sparkdräkt/onesie med eller utan ärmar/ben beroende på hur varmt det var. Ingening i spjälsängen i början, de kan kvävas av ett täcke eller en kudde. När han blev äldre (över 12 månader, kanske det var 18?), så fick han täcke, men ville inte använda det. Nu när han är tre är sängen full av kuddar och mjukisdjur.

  • Anonym (?)
    TillFlorida skrev 2018-10-18 19:16:53 följande:

    Min grabb sov alltid i en sparkdräkt/onesie med eller utan ärmar/ben beroende på hur varmt det var. Ingening i spjälsängen i början, de kan kvävas av ett täcke eller en kudde. När han blev äldre (över 12 månader, kanske det var 18?), så fick han täcke, men ville inte använda det. Nu när han är tre är sängen full av kuddar och mjukisdjur.


    Hade han strumpor till sparkdräkten?
  • GAndrea

    6 månader sover i pyjamas, inga strumpor eller täcke. Sover själv i spjälsängen hela nätter och vi har 20-22 grader i sovrummet

  • Millannn

    1 månad, försökte med pyjamas till honom utan täcke men då var han helt blöt på ryggen av svett så nu sover han i bara blöja med en tunn filt. Livrädd för psd! Sover i sitt babynest i spjälsängen.

  • TillFlorida
    Anonym (?) skrev 2018-10-18 19:25:07 följande:
    Hade han strumpor till sparkdräkten?
    När han var riktigt liten var det så varmt att  han inte behövde några strumpor. Senare har han haft sparkdäkt med "inbyggda" strumpor på vintern.
  • Fliselisan

    Vår son född i februari sov till en början med långärmad pyjamas och strumpor, i sitt babynest i vår säng. En tunn filt på.

    I somras sov han med kortärmad pyjamas och tunn filt, och nu på hösten långärmat, utan strumpor och något tjockare filt, fortfarande i vår säng, oftast tätt intill mig.

Svar på tråden Hur sover era bebisar?