• Anonym (Ipl)

    Har ni använt IPL i ansiktet?

    Hej! Jag undrar om någon använt ipl i ansiktet med bra resultat?

  • Svar på tråden Har ni använt IPL i ansiktet?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Ipl) skrev 2018-10-18 21:53:46 följande:

    Glömde skriva: hårborttagning


    Ja, det har jag gjort. Funkade bra, men det krävs många gånger.
  • Anonym (Ipl)

    Gjorde du det på salong eller hemma? Hur blev resultaten låt säga ett halvår efter?

  • Fia 28

    Jag har gjort ipl på mina fjun på överläppen och på hakan. Tror jag va på 4 behandlingar, men det bet inte på dem. 

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Ipl) skrev 2018-10-18 22:04:55 följande:

    Gjorde du det på salong eller hemma? Hur blev resultaten låt säga ett halvår efter?


    Jag gjorde på salong, har inte testat att göra hemma. Resultatet har hållit i sig men jag skulle behöva göra fler gånger för att få bort allt. Ipl funkar bäst på mörkt hår, ljusa fjun försvinner inte.
  • Fia 28
    Anonym (Anna) skrev 2018-10-19 10:50:19 följande:
    Jag gjorde på salong, har inte testat att göra hemma. Resultatet har hållit i sig men jag skulle behöva göra fler gånger för att få bort allt. Ipl funkar bäst på mörkt hår, ljusa fjun försvinner inte.
    Åt mej sa det att det även fungerar på ljusa fjun men kräver mera styrka då. Men mina bet de iaf inte på.
  • Fia 28
    Fia 28 skrev 2018-10-19 11:06:58 följande:
    Åt mej sa det att det även fungerar på ljusa fjun men kräver mera styrka då. Men mina bet de iaf inte på.
    Eller kanske det var tvärtom att det var mindre styrka men fler antal behandlingar. Hur som haver så sa hon att hon nog sku få bort dem. Fungerade på mamma men inte på mej. 
  • Anonym (Anna)
    Fia 28 skrev 2018-10-19 11:12:37 följande:
    Eller kanske det var tvärtom att det var mindre styrka men fler antal behandlingar. Hur som haver så sa hon att hon nog sku få bort dem. Fungerade på mamma men inte på mej. 
    Googla på IPL ljusa strån så kommer det upp massor med resultat där de flesta säger att det inte fungerar på ljust hår. Det måste finnas pigment i håret för att det ska "förstöras" och det finns det inte i ljusa. Men bra att det funkade för din mamma, finns väl alltid undantag.
  • Anonym (Ipl)

    Tack för svaren! Jag har hår på hakan och behöver göra IPL. Håren är mörka. Tror ni hemma IPL funkar?

  • Fia 28
    Anonym (Anna) skrev 2018-10-19 17:20:00 följande:
    Googla på IPL ljusa strån så kommer det upp massor med resultat där de flesta säger att det inte fungerar på ljust hår. Det måste finnas pigment i håret för att det ska "förstöras" och det finns det inte i ljusa. Men bra att det funkade för din mamma, finns väl alltid undantag.
    Jo det har jag självklart läst, men när proffset säger att det fungerar ändå så är det lite svårt att inte tro på det.
Svar på tråden Har ni använt IPL i ansiktet?