• Anonym (Curiious)

    Min flickväns klädstil?

    Hej

    Vill börja med att skriva att jag är till 100% allvarlig med detta inlägg så "dumma" svar undanbedes.

    Vi är ett par cirka 20-30års åldern och har varit tillsammans i cirka 7 år och trivs jättebra ihop.

    Under det senaste året/åren har jag börjat fundera och känna mig lite ställd gällande min flickväns lite ibland "utmanande" klädstil. Jag är givetvis införstådd med att man som både man och kvinna får klä sig hur man vill och att detta är en självklar rättighet...men..

    Till vardags tycker jag hon har en rätt casual klädstil medans det vid festligheter blir lite mer annorlunda ? Oerhört korta klänningar & kjolar , helst minimalistiska linnen eller med en oerhörd urringning och i vissa fall utan BH.

    Jag är som tur är sällan svartsjuk men kan känna mig orolig när hon är ute på partaj.

    Som typexempel under förra årets julbord på en rätt flott restaurang valdes stövlar i höjd med hon i pretty woman filmen och någon form av klänning som knappt kunde dölja sånt som inte bör synas runt "allmänt folk". Även vänner till mig har reagerat och är hon & jag ute tillsammans så är det ett strövtåg av äldre herrar & killar efter oss med de märkligaste inviterna efter den andra...

    Hur ser man på detta ? Överdriver jag? Och har jag ens rätt till att nämna detta till henne ? Vill inte på något sätt kränka hennes intergregit.

    Tack

  • Svar på tråden Min flickväns klädstil?
  • Anonym (Jobbigt)

    Förstår dig faktiskt. Även jag som kvinna blir lite generad å andra kvinnors vägnar när de klär sig sådär. Och då anser jag mig ändå vara feminist. Men när man liksom ser allt utan att vilja det, då blir det lite jobbigt. Har hon alltid varit sådan? Eller är det någon kris/bekräftelsebehov? (Detsamma gäller män f ö, jag har jobbigt med att se män som visar halva rumpan när de böjer sig fram osv också)

  • Anonym (Curiious)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2018-10-19 13:17:51 följande:

    Förstår dig faktiskt. Även jag som kvinna blir lite generad å andra kvinnors vägnar när de klär sig sådär. Och då anser jag mig ändå vara feminist. Men när man liksom ser allt utan att vilja det, då blir det lite jobbigt. Har hon alltid varit sådan? Eller är det någon kris/bekräftelsebehov? (Detsamma gäller män f ö, jag har jobbigt med att se män som visar halva rumpan när de böjer sig fram osv också)


    Det har nog mer kommit det senare/senaste året
  • Anonym (Ellllz)

    Hon tycker väl om uppmärksamheten.

    Du kan ju alltid ge henne ännu mer uppmärksamhet när hon är vardagligt klädd. Och inget när det är fest. Säg att hon är som sexigast o snyggast på vardagar. Då slipper du bråka om ämnet. Blir lite som hunduppfostran- beröm o godisbit när de gör rätt..

    Älskar hon DIG så kommer hon att ta åt sig. Det är förhoppningsvis det du tycker som är viktigast, inte sliskiga gubbar

  • Anonym (Emma)

    Låter som hon blivit mer öppen för tanken att kanske träffa någon ny

  • Anonym (Kortklänning)

    Haha ja är du osäker på dig själv, varför skulle det vara konstigt om hon vill känna sig fin/ sexig?

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Kortklänning) skrev 2018-10-19 15:43:32 följande:
    Haha ja är du osäker på dig själv, varför skulle det vara konstigt om hon vill känna sig fin/ sexig?

    Fast det är väl inte fint att klä sig som en prostituerad?
  • Anonym (Nice)

    Önskar att min tjej hade klätt sig så betydligt oftare när vi är ute istället för att nästan alltid gå i tråkiga jeans, lågskor och långärmade tröjor. Hade gillat om hon hade fått mkt uppmärksamhet och samtidigt vetat att det är mig hon spenderar sitt liiv med.

  • Anonym (Kortklänning)
    Anonym (Nja) skrev 2018-10-19 16:25:34 följande:

    Fast det är väl inte fint att klä sig som en prostituerad?


    Om hon kände sig fin då?
  • Xzx

    Jag förstår verkligen inte problemet. Inte som i att jag vill förminska det för dig, jag förstår att det är jobbigt för dig - men jag hade verkligen Älskat om min tjej klädde sig så!


    Varför gill du det inte? Kan du utveckla?

  • Anonym (Snygging)

    Du borde vara glad. De flesta tjejer lägger ju på sig sambokilon, går i slafsig toft och mysbyxor efter så länge i ett förhållande. För att inte tala om de som dessutom fött barn.

Svar på tråden Min flickväns klädstil?