• Yemkela

    BF maj/juni 2019 i Norrort!

    Hej,

    när jag var gravid med min dotter gick jag med i en relativt liten Facebook-grupp som har varit så underbar. Vi kan prata om allt, gläds åt- och stöttar varandra i vått och torrt. Gruppen är dold för andra, så att vi kan diskutera saker utan att behöva tänka på att andra kan se.
    Den enda nackdelen är att vi är spridda över hela landet.

    Nu när jag är gravid igen skulle jag gärna hitta/skapa en grupp som fungerar likadant, men där vi bor relativt nära varandra, så att vi kan träffas om vi känner för det.
    Jag har bf runt 27 maj, någon som har där runtomkring?

  • Svar på tråden BF maj/juni 2019 i Norrort!
  • Astdec

    Hej jag bor norrut, vet dock inte vad du definierar som norrut haha.

    Men är iallafall 20 år, är i vecka 7 nu, första barnet. Har ett missfall i bagaget så hoppas det går bra den här gången.

    Hade varit kul att följas åt :)

  • Yemkela
    Astdec skrev 2018-10-23 20:20:49 följande:

    Hej jag bor norrut, vet dock inte vad du definierar som norrut haha.

    Men är iallafall 20 år, är i vecka 7 nu, första barnet. Har ett missfall i bagaget så hoppas det går bra den här gången.

    Hade varit kul att följas åt :)


    Hej,

    Norrort är orterna norr om Stockholm,


    Vanligast är att man räknar in Danderyd, Sollentuna, Upplands Väsby,Täby, Järfälla och Vallentuna.

  • sowe81
    Yemkela skrev 2018-10-24 08:29:32 följande:
    Hej,

    Norrort är orterna norr om Stockholm,


    Vanligast är att man räknar in Danderyd, Sollentuna, Upplands Väsby,Täby, Järfälla och Vallentuna.


    Och Åkersberga
  • Bakabulle90

    Jag ska flytta till norra delen av Sthlm vid årsskiftet! Bf i mitten av juni :) en sån här grupp är ju jätte lämplig för mig, som knappt känner någon på norra sidan.

  • Yemkela
    sowe81 skrev 2018-10-27 22:41:29 följande:
    Och Åkersberga
    Haha, ja det där är nog lite flytande och en tolkningsfråga. Jag tog till Wikipedia för hjälp.
    Alla som känner att de tillhör Norrort är välkomna Flört
  • Yemkela
    Bakabulle90 skrev 2018-10-28 05:34:23 följande:

    Jag ska flytta till norra delen av Sthlm vid årsskiftet! Bf i mitten av juni :) en sån här grupp är ju jätte lämplig för mig, som knappt känner någon på norra sidan.


    Vad kul, vart ska du flytta?
    Vi planerar också flytt (har sålt lägenheten, så det måste ju bli av) med kommer att flytta inom kommunen (Upplands Väsby).
  • Anonym (Sia)
    Yemkela skrev 2018-10-29 08:25:03 följande:

    Haha, ja det där är nog lite flytande och en tolkningsfråga. Jag tog till Wikipedia för hjälp.

    Alla som känner att de tillhör Norrort är välkomna 


    Jag skulle nog räkna Åkersberga till norrort. Märsta där jag bor likaså :)
    sowe81 skrev 2018-10-27 22:41:29 följande:

    Och Åkersberga


  • Yemkela
    Anonym (Sia) skrev 2018-10-29 09:42:38 följande:
    Jag skulle nog räkna Åkersberga till norrort. Märsta där jag bor likaså :)
    sowe81 skrev 2018-10-27 22:41:29 följande:

    Och Åkersberga


    Men alltså, missade jag Märsta Förvånad
    Grannkommun till Väsby ju, jag räknar absolut in Märsta i Norrort jag med.
  • Bakabulle90
    Yemkela skrev 2018-10-29 09:33:33 följande:

    Vad kul, vart ska du flytta?

    Vi planerar också flytt (har sålt lägenheten, så det måste ju bli av) med kommer att flytta inom kommunen (Upplands Väsby).


    Flyttar till kallhäll (Järfälla). Bodde eller bor fortfarande söderut, här har jag också familj och alla vänner. Men ska som sagt testa norra sidan nu. :)
  • Yemkela
    Bakabulle90 skrev 2018-10-30 07:18:08 följande:
    Flyttar till kallhäll (Järfälla). Bodde eller bor fortfarande söderut, här har jag också familj och alla vänner. Men ska som sagt testa norra sidan nu. :)
    Hoppas du kommer trivas :)
    Jag flyttade också från södra sida, Södertälje, för ca 10 år sedan. Hade kvar familjen i Södertälje, men numera är det bara lillebror som bor kvar, de andra har flyttat till stan och Sundbyberg, så lite närmare oss ändå :)
  • Smiile

    [quote=79150530][quote-nick]Yemkela skrev 2018-10-19 13:36:34 följande:[/quote-nick]

    Hej,

    när jag var gravid med min dotter gick jag med i en relativt liten Facebook-grupp som har varit så underbar. Vi kan prata om allt, gläds åt- och stöttar varandra i vått och torrt. Gruppen är dold för andra, så att vi kan diskutera saker utan att behöva tänka på att andra kan se.

    Den enda nackdelen är att vi är spridda över hela landet.

    Nu när jag är gravid igen skulle jag gärna hitta/skapa en grupp som fungerar likadant, men där vi bor relativt nära varandra, så att vi kan träffas om vi känner för det.

    Jag har bf runt 27 maj, någon som har där runtomkring?

    Hej! Jag väntar mitt andra barn nu och e beräknad den 27/5-19. Har en dotter som fyller 5år denna månad och bor i Solna.

  • Smiile

    Hej! Jag väntar mitt andra barn nu och e beräknad den 27/5-19. Har en dotter som fyller 5år denna månad och bor i Solna.

Svar på tråden BF maj/juni 2019 i Norrort!