• Äldre 19 Oct 16:03
    961 visningar
    3 svar
    3
    961

    Tidiga grav.symptom???

    Hej!
    Vet inte om jag lagt detta i rätt kategori/forum men hoppas att det är okej. 
    Det är så att jag skulle ha äl kring den 12 oktober. Den 14 oktober hade jag oskyddat sex där killen kom i mig lite grann, det var självklart dumt då jag inte planerar att ha barn nu. Jag har idag, 19 okt, haft molvärk i magen - som träningsvärk i livmodern och nedre delen av magen samt ont i kroppen - ungefär som vid en förkylning där muskler och huvudet gör ont. Vet att det är tidigt men jag behöver få prata ut med någon även om det kanske är en korkad fråga. Är det möjligt att jag kan ha blivit gravid och är det då möjligt att jag kan känna av något redan såhär tidigt, kanske för att ägget fäst idag/igår? Oroar mig så mycket..
    Kan ju också bara ha ont för att jag har äl senare och för att jag faktiskt har ett virus i kroppen, men behöver bolla lite med någon. Så vad tänker ni?

  • Svar på tråden Tidiga grav.symptom???
  • Anonym (Höst)
    Äldre 19 Oct 17:50
    #1

    Hej
    Jag är lite i liknande läge, fast hoppas på graviditet. Har försökt söka info om hur långt in penetration behöver vara för att det ska vara sannolikt att det kan orsaka graviditet. Det verkar som att det i ovanliga fall har blivit graviditeter av relativt ytligt samlag, men att det som sagt är väldigt ovanligt. Sen står det inte att läsa några detaljer någonstans om hur pass långt in spermierna behöver hamna för att det ska bli en bra chans om man vill bli gravid.

  • Anonym (Höst)
    Äldre 19 Oct 17:54
    #2

    Har du varit gravid förut och haft såna symptom som ont i kroppen?
    Det känner jag inte igen från mina tidigare graviditeter. Däremot kissnödighet, ömma bröst, trötthet, illamående och doftöverkänslighet. Jag minns särskilt vid första graviditeten, då blev jag illamående ungefär 2-3 dagar innan BIM. Jag trodde det var stress, men sen förstod jag efter ett tag varför jag hade haft extremt svårt att äta, och sen plötsligt fått cravings efter knäckebröd mitt i natten.

    När man tänker att man ev är gravid så uppstår i regel en massa mer eller mindre psykosomatiska symptom, är min erfarenhet. Och en del av symptomen är ju samma som vid pms, så svårt att veta skillnaden.

  • Äldre 19 Oct 19:40
    #3
    anmi123 skrev 2018-10-19 16:03:23 följande:

    Hej!

    Vet inte om jag lagt detta i rätt kategori/forum men hoppas att det är okej. 

    Det är så att jag skulle ha äl kring den 12 oktober. Den 14 oktober hade jag oskyddat sex där killen kom i mig lite grann, det var självklart dumt då jag inte planerar att ha barn nu. Jag har idag, 19 okt, haft molvärk i magen - som träningsvärk i livmodern och nedre delen av magen samt ont i kroppen - ungefär som vid en förkylning där muskler och huvudet gör ont. Vet att det är tidigt men jag behöver få prata ut med någon även om det kanske är en korkad fråga. Är det möjligt att jag kan ha blivit gravid och är det då möjligt att jag kan känna av något redan såhär tidigt, kanske för att ägget fäst idag/igår? Oroar mig så mycket..

    Kan ju också bara ha ont för att jag har äl senare och för att jag faktiskt har ett virus i kroppen, men behöver bolla lite med någon. Så vad tänker ni?


    Om du hade ägglossning den 12 så kan du inte ha blivit gravid av ett samlag den 14. Ägget lever bara 24 timmar. Och hade du ägglossning senare så skulle du inte ha kunnat få symtom än.

    Låter dock mer som en förkylning/influensa än graviditet.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Tidiga grav.symptom???