• mandelskrutten

    Vanligt med grå hårstrån i 39-årsåldern?!

    Är 39 år och som tjej har jag rätt många gråa hårstrån. Dem ploppade fram efter min graviditet.

    Finns det permanent hårfärg som täcker gråa hårstrån och har många grå hårstrån i min ålder? Pinsamt! Känner mig gammal...

  • Svar på tråden Vanligt med grå hårstrån i 39-årsåldern?!
  • Fillibom

    Finns de tjejer som börjar bli gråhåriga redan runt 30.

  • mandelskrutten
    Salmiakk skrev 2018-10-19 16:19:32 följande:

    Ja, det är vanligt.

    Ja, det finns många hårfärger som täcker gråa hår. Finns på ICA, hos frissan och andra mataffärer.


    När min annars duktiga frisör färgar mitt hår verkar inte färgen ta ta på det gråa.

    Bara på min vanliga hårfärg. Får ta upp det nästa gång att viktigt att det gråa täcks ordentligt..
  • Coccolina
    mandelskrutten skrev 2018-10-19 16:06:03 följande:

    Är 39 år och som tjej har jag rätt många gråa hårstrån. Dem ploppade fram efter min graviditet.

    Finns det permanent hårfärg som täcker gråa hårstrån och har många grå hårstrån i min ålder? Pinsamt! Känner mig gammal...


    Jag har haft gråa hårstrån sedan jag var 25.... vissa får det tidigt andra sent. Är väldigt genetiskt. Min far var helt och hållet gråhårig som 35... Min mamma däremot dog 70 år gammal och hade knappt ett enda grått hårstrå. Hade hoppats på att ärva från min mor, men dessvärre är jag mer som min far. Min bror däremot har fått pappas tendens till att tappa håret, även om han behållit färgen mer... 
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Nonym

    Hittade mina första grå (egentligen nästan vita) när jag var runt 20.. nu är jag 30+ och har ännu fler

  • Potatisen01

    De är jätte vanligt! Själv fick jag mina första grå när jag var 24 år (efter 1:a barnet) de är kanske lite tidigt men inte jätte konstigt.

    Min frisör trollar bort alla gråa hår, men är svårt att få de bra med hårfärg man köper i affären o färgar själv tycker jag.

  • svartakatten98

    Min mormor fick grå hår redan när hon var 20. Har läst att detta främst går i arv från kvinna till kvinna och hoppar ofta över en generation, så jag ligger ju eventuellt illa till där... (är 20 nu) Så 39 är nog relativt vanligt. Vill man inte ha det så får man färga.

  • EnAnonumius
    mandelskrutten skrev 2018-10-19 16:06:03 följande:
    Är 39 år och som tjej har jag rätt många gråa hårstrån. Dem ploppade fram efter min graviditet.
    Finns det permanent hårfärg som täcker gråa hårstrån och har många grå hårstrån i min ålder? Pinsamt! Känner mig gammal...
    95% av utbudet på alla permanenta hårfärger (oavsett märke) man köper i vanliga livsmedelsbutiker täcker gråa hår.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Kiyah

    Jag började få runt 24 års ålder. 
    Med stor sannolikhet pga massa stress och oro, du får faktiskt gråa hår av det

  • mandelskrutten
    EnAnonumius skrev 2018-10-19 18:15:59 följande:

    95% av utbudet på alla permanenta hårfärger (oavsett märke) man köper i vanliga livsmedelsbutiker täcker gråa hår.


    Men att köpa i mataffärer kan göra håret missfärgat. Vågar ej experimentera
Svar på tråden Vanligt med grå hårstrån i 39-årsåldern?!