• nominomi

    Tvillingar! Berätta!

    Hej!

    Gjorde ultraljud idag (8+4) och fick se två småttingar där inne. Troligtvis tvåäggstvillingar. Är lite i chock så att säga, även om jag har skojat om att det måste vara två sedan mitt brutala illamående kom för 2 veckor sen.

    Ni med tvillingar, berätta gärna om er graviditet/förlossning/efteråt/allt. Har ingen erfarenhet av tvillingar alls. När födde ni? Hur mådde ni? Komplikationer? Hur födde ni? Hur var det efteråt? Mvh

  • Svar på tråden Tvillingar! Berätta!
  • LFF
    nominomi skrev 2018-10-19 16:25:30 följande:

    Hej!

    Gjorde ultraljud idag (8+4) och fick se två småttingar där inne. Troligtvis tvåäggstvillingar. Är lite i chock så att säga, även om jag har skojat om att det måste vara två sedan mitt brutala illamående kom för 2 veckor sen.

    Ni med tvillingar, berätta gärna om er graviditet/förlossning/efteråt/allt. Har ingen erfarenhet av tvillingar alls. När födde ni? Hur mådde ni? Komplikationer? Hur födde ni? Hur var det efteråt? Mvh


    Mina killar fyller 5 år i övermorgon. Det har varit 5 år med full rulle.

    Fick veta att jag väntade tvillingar i v8 (7+5) när jag var hos gyn för att bekräfta att jag var gravid. Trodde inte på honom när han sa att det låg två där inne.

    Fram till RUL så trodde jag inte att det skulle gå vägen, inte pga blödningar eller liknande utan för att vi hade två missfall i bagaget. Första milstolpen var KUB-ul, andra var RUL. Efter RUL började jag tro att det kanske skulle lyckas denna gång.

    Hade en extremt problemfri graviditet och mådde superbra. Inga foglossningar, inget hemskt illamående, inga humörsvängningar. Blev sjukskriven på heltid i v30 (då är man stor som en fullgången enlingsgravid ungefär) vilket var skönt även om jag just då inte förstod varför jag skulle sjukskrivas (läkaren och BM's idé).

    När jag var gravid med mina tvillingar fick man gå till BF innan man blev igångsatt. Så blev det för mig. Förlossningen var lång och jobbig och det hände inte mycket alls. Slutade med snitt en sisådär 40 timmar senare och när jag hörde att jag var ihopsydd och klar så mer eller mindre kollapsade mina system så jag hamnade på IVA i 24 timmar. Sov näst intill hela tiden.

    Var kvar på BB i nästan en vecka innan vi fick komma hem. Tror det tog 2-3 månader innan jag insåg att det var mina bebisar, innan dess gick allt bara på repeat och jag var mest som en robot.
Svar på tråden Tvillingar! Berätta!