• Missmli

    Dåligt blodflöde

    Igår var det dax för rul, är i v 18+5, allt såg bra ut men när barnmorskan skulle kolla hjärtat och blodflöde så hade hon svårt att se , man såg att hjärtat slog och hade 4 kammare men hon kunde inte se om det var bra blodflöde till hjärtat och ville därför att en läkare skulle kolla på detta . Hon ville inte oroa mig i onödan utan sa att det kan vara så att bebisen fortfarande är lite liten så att den behöver växa på sig lite för att dpm tydligare ska se . Men jag är ju hur orolig som helst nu och har inte en aning om vad detta betyder . Alla möjliga slags tankar går igenom mitt huvud just nu . Är så rädd för att våran lilla flicka inte ska va frisk .

    Någon som hsr erfarenhet om detta ?

  • Svar på tråden Dåligt blodflöde
  • Mikeybe

    När jag gjorde rul kunde hon inte se flödet varken till hjärtat eller navelsträngen. Fick komma tillbaka några dagar senare och då syntes allt och allt såg bra ut.

  • Stuppis1

    Vet inte om det är samma sak men på mitt rul hade de svårt att se kärlen i hjärtat och hon fick hämta in en kollega för att kunna bekräfta att alla in och utgångar satt där de skulle. Tog nog en halvtimme i alla fall. Hon sa att det ofta är svårt att se eftersom hjärtat ännu är litet och det kan bero på hur de ligger. Fick buffa runt lite på bebben innan de fick en bra vinkel. Hann dock bli rejält orolig så förstår din nervositet.

    Önskar dig lycka till och hoppas att allt är fint med din lilla bebis.

  • Missmli
    Mikeybe skrev 2018-10-19 20:30:29 följande:

    När jag gjorde rul kunde hon inte se flödet varken till hjärtat eller navelsträngen. Fick komma tillbaka några dagar senare och då syntes allt och allt såg bra ut.


    Åh herregud, du anar inte hur glad jag är att du skriver , håller på att oroa ihjäl mig här hemma . Hoppas verkligen att det är samma för mig . Så skönt att höra någon som haft samma .
  • Mikeybe

    Det kommer gå bra! Ibland vill inte allt visa sig bara :)


    Missmli skrev 2018-10-19 20:38:01 följande:

    Åh herregud, du anar inte hur glad jag är att du skriver , håller på att oroa ihjäl mig här hemma . Hoppas verkligen att det är samma för mig . Så skönt att höra någon som haft samma .


  • Missmli

    [quote=79151569][quote-nick]Stuppis1 skrev 2018-10-19 20:34:50 följande:[/quote-nick]Vet inte om det är samma sak men på mitt rul hade de svårt att se kärlen i hjärtat och hon fick hämta in en kollega för att kunna bekräfta att alla in och utgångar satt där de skulle. Tog nog en halvtimme i alla fall. Hon sa att det ofta är svårt att se eftersom hjärtat ännu är litet och det kan bero på hur de ligger. Fick buffa runt lite på bebben innan de fick en bra vinkel. Hann dock bli rejält orolig så förstår din nervositet.

    Önskar dig lycka till och hoppas att allt är fint med din lilla bebis.[/

    Som jag skrev till tidigare, är glad att få svar att någon haft liknande, förhoppningsvis kanske jag kan andas ut lite och våga tro att bebis bara låg på ett dåligt sätt ev att den rörde sig alldeles för mycket så det blev svårt att se .

  • Missmli

    Jag hoppas verkligen det är så, är aå orolig och längtar tills måndag, försöker tänka så att hade det varit super allvarligt att hon skickat mig till läkare direkt.


    Mikeybe skrev 2018-10-19 20:39:29 följande:

    Det kommer gå bra! Ibland vill inte allt visa sig bara :)


  • Missmli

    Har sökt om detta massor men inte hittat någon som haft liknande så det är super skönt att höra flera som blivit så hör för och det faktiskt gått bra . Detta är mitt tredje barn och har aldrig varit med om något liknande .


    Jag är bara jag skrev 2018-10-19 21:29:40 följande:

    Det syntes dåligt med första barnet minns jag, men på ett senare UL syntes allt bra.


  • Jag är bara jag
    Missmli skrev 2018-10-19 21:53:00 följande:
    Har sökt om detta massor men inte hittat någon som haft liknande så det är super skönt att höra flera som blivit så hör för och det faktiskt gått bra . Detta är mitt tredje barn och har aldrig varit med om något liknande .
    Jag hann bli lite nervös, men b.m sa att det inte var helt ovanligt att man inte såg så bra. Beror ju mycket på hur de ligger också.
  • Missmli

    Ja min barnmorska sa med att jag inte skulle oroa mig i onödan men det kan inte hjälpas, det är ju väldigt lugnande att fler haft så är i alla fall


    Jag är bara jag skrev 2018-10-19 22:15:49 följande:

    Jag hann bli lite nervös, men b.m sa att det inte var helt ovanligt att man inte såg så bra. Beror ju mycket på hur de ligger också.


Svar på tråden Dåligt blodflöde