• Anonym (Ll)
    Äldre 20 Oct 05:02
    2185 visningar
    12 svar
    12
    2185

    Är jag en dålig barnflicka

    Hej!

    Jag sitter barnvakt till 2 barn, flera dar i veckan.

    Sonen är 3 år och dottern 1 år.

    Båda vill ha mycket uppmärksamhet och jag har lite svårt att hantera detta, då jag själv inte har erfarenhet av barn.

    Jag leker med båda så mycket det går och det är uppskattad men när båda blir riktigt ledsna eller oroliga så blir sonen lugn endast av iPad och äta glass och dottern blir lugn utav att äta fast hon inte är hungrig.

    Känner mig dålig och det känns som att jag mutar dom med saker för att det blir en lugn stämning :(

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är jag en dålig barnflicka
  • Anonym (Nej)
    Äldre 20 Oct 05:08
    #1

    Tycker inte du ska vara barnvakt till så små barn när du inte har erfarenhet och inte klarar av det!

  • Anonym (Inga)
    Äldre 20 Oct 06:45
    #2

    Ing flera gr i veckan när du inte har erfarenhet av barn?! Vad har dom för föräldrar som lämnar sina barn flera gr i veckan med en barnvakt som har noll koll? Kan du HLR för barn? Hur skulle du hantera om ett av barnen satte i halsen? Hade aldrig lämnat mina små barn med dig.

  • Äldre 20 Oct 07:56
    #3
    Anonym (Inga) skrev 2018-10-20 06:45:45 följande:

    Ing flera gr i veckan när du inte har erfarenhet av barn?! Vad har dom för föräldrar som lämnar sina barn flera gr i veckan med en barnvakt som har noll koll? Kan du HLR för barn? Hur skulle du hantera om ett av barnen satte i halsen? Hade aldrig lämnat mina små barn med dig.


    Vi kan hoppas att TS kan HLR för barn, men är otroligt många föräldrar och nära anhöriga(som kan vara barnvakt titt som tätt) till barn som ej kan HLR för barn, så att eventuellt skuldbelägg TS för att ej kunna det är ju onödigt.

    Varför sitter du barnvakt så ofta? Om du känner dig osäker på hur du ska hantera barnen så borde du kke sluta vara barnvakt åt dom.

    Om du vill fortsätta så prata med föräldern/föräldrarna hur dom hanterar de saker du känner dig osäker på
  • Anonym (tips)
    Äldre 20 Oct 08:18
    #4
    Anonym (Ll) skrev 2018-10-20 05:02:16 följande:

    Hej!

    Jag sitter barnvakt till 2 barn, flera dar i veckan.

    Sonen är 3 år och dottern 1 år.

    Båda vill ha mycket uppmärksamhet och jag har lite svårt att hantera detta, då jag själv inte har erfarenhet av barn.

    Jag leker med båda så mycket det går och det är uppskattad men när båda blir riktigt ledsna eller oroliga så blir sonen lugn endast av iPad och äta glass och dottern blir lugn utav att äta fast hon inte är hungrig.

    Känner mig dålig och det känns som att jag mutar dom med saker för att det blir en lugn stämning :(

    Vad tycker ni?


    Jag antar att detta är en skojtråd (hur skoj detta tema nu är)?

    Men om jag nu ska ta dig på allvar TS, så är självfallet det första att du pratar med föräldrarna till barnen och ber dem om tips hur du ska hantera dessa situationer. 
    Du låter väldigt ung själv och det kanske inte är optimalt att då ha ansvar för två små barns liv utan att ha rätt kunskaper. 
  • Anonym (Pi)
    Äldre 20 Oct 10:04
    #5
    Anonym (Inga) skrev 2018-10-20 06:45:45 följande:

    Ing flera gr i veckan när du inte har erfarenhet av barn?! Vad har dom för föräldrar som lämnar sina barn flera gr i veckan med en barnvakt som har noll koll? Kan du HLR för barn? Hur skulle du hantera om ett av barnen satte i halsen? Hade aldrig lämnat mina små barn med dig.


    Måste man kunna HLR för barn??
  • Äldre 20 Oct 10:09
    #6

    Prata med föräldrarna om hur de tycker du ska hantera sådana situationer.

  • Äldre 20 Oct 20:20
    #7
    Anonym (Pi) skrev 2018-10-20 10:04:05 följande:
    Måste man kunna HLR för barn??
    Nu var det inte mig du frågade men jag som mamma tycker det är en självklarhet att dom jag lämnar mina barn med vet vad dom ska göra om olyckan är framme och ett barn sätter i halsen eller en annan olycka inträffar. Och ja jag kan HLR för spädbarn till vuxen själv.
  • Anonym (Hm)
    Äldre 21 Oct 12:17
    #8
    Anonym (Nej) skrev 2018-10-20 05:08:28 följande:
    Tycker inte du ska vara barnvakt till så små barn när du inte har erfarenhet och inte klarar av det!
    Håller med
  • Äldre 21 Oct 14:21
    #9

    Varför är du barnvakt till så små barn när du inte är van vid barn?

  • Anonym (mian)
    Äldre 21 Oct 14:33
    #10

    Är det hela dagarna eller bara några timmar? Försök att göra någonting kreativt och utvecklande som du initierar varje gång: ta med dem till parken, lek med lera, bygg torn, ha dansparty, bygg en koja under bordet... Och försök uppmuntra deras fria lek ett par gånger: vill de leka med klossar, så dra fram dem, vill de "diska" så låt dem.... Gör också någon gemensam städning tillsammans på ett roligt och pedagogiskt sätt och vips så har hela dagen gått. Håll på mattider och mellanmål (picknick om ni är ute) samt vila och sovtider så att dagen får struktur.
    Ser du till att ni gör det så gör det inte så mycket om de sitter en stund med sin iPad. 

  • Anonym (Herre­gud)
    Äldre 21 Oct 14:37
    #11

    Jag jobbade också som väldigt ung som barnflicka, kunde absolut inte HLR eller hade någonsom helst erfarenhet med barn, men man lär sig efter hand och TS måste få öva för att kunna. Ser inget fel i att föräldrarna anlitat ts dom litar på att hon klarar uppgiften - det räcker!

    Jag hade utan att blinka lämnar mina barn hos ts

  • Äldre 21 Oct 14:39
    #12

    Lika bra du lär dig barn gråter och skriker, och att det är helt okey att de gör detta ibland.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Är jag en dålig barnflicka