• Anonym (Madde­)
    Äldre 21 Oct 00:54
    4761 visningar
    31 svar
    31
    4761

    Paus i en månad. Hur står jag ut under tiden. 50% chans det blir vi. 50% att det inte blir vi.

    Kastas mellan hopp och förtvivlan

    Försöker träffa folk, fixa mig, städa, jobba, tvätta, se på tv.... Men har en inre stress

    Gråter hejdlöst, kan inte sova, inte äta....

    Hjärtat slår konstigt....

    Hur står man ut

    Han behövde tid att tänka

    Men jag är så orolig

    Tänk om han träffat nån annan

    Tänk om han inte vill ge oss en chans

    Tänk om...

  • Svar på tråden Paus i en månad. Hur står jag ut under tiden. 50% chans det blir vi. 50% att det inte blir vi.
  • Walker­90
    Äldre 21 Oct 01:06
    #1

    Hej!

    Jag har väldigt lite info om vad det handlar om men jag ska försöka ge ett svar.

    Jag har aldrig förstått det här med att ta en paus i en relation och en hel månad låter oerhört länge. Varför en hel månad? Vad är det han behöver fundera över i en hel månad?

    Jag tycker att du ska prata med honom om ert problem/orsaken till er paus. Ge honom några dagar om det är vad han behöver men en hel månad låter väldigt länge.

    I min nuvarande relation behövde min sambo (numera man) några dagar för att fundera över vår relation och om vi skulle gå isär eller hålla ihop. De 2-3 dagarna var ett rent helvete men jag klarade mig genom att umgås med min familj, göra saker jag tyckte var roliga och genom att sova bort tiden. Jag försökte göra allt för att tänka på annat.

    Vill du prata med mig privat kan du säga till, jag har fb!

  • Anonym (Madde­) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 01:26
    #2

    Först en vecka men då sågs vi jämt

    Sen en till då ringde jag hysteriskt

    Sen smsade

    Så nu en vecka utan kontakt

    Går sönder

  • Walker­90
    Äldre 21 Oct 01:37
    #3

    Ni har alltså haft 3 veckors uppehåll?

    Det var nog inte bra att du ringde så mycket när ni hade uppehåll men jag har gjort samma misstag så jag förstår dig.

    Exakt vad är det han ska fundera över? Jag tycker du ska ställa ett ultimatum till honom och stå på dig: ?antingen satsar du och jag på den här relationen eller så går vi skilda håll. Du har fått tid att tänka, nu vill jag veta vad du vill. Bestäm dig!?

    Det är vad du ska säga till honom. Du kan inte gå och vänta på honom i vecka efter vecka. Det är inte rätt och du mår inte bra av det. Du måste veta om ni ska satsa på er relation eller om du ska börja arbeta på att gå vidare utan honom.

    Förlåt mig men är du helt säker på att han bryr sig om dig? Det låter inte som att han behandlar dig väl om han bara ignorerar dig. :/

  • Anonym (Madde­) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 01:41
    #4

    Vi kom överens om en vecka till utan kontakt så han får tänka utan mitt tjat

    Kan typ inte leva utan honom

    Så måste stå ut....

    Kommer vänta så länge jag lever

  • Anonym (Madde­) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 01:42
    #5

    Han ska Fundera på om han har känslor kvar att bygga vidare på...

  • Walker­90
    Äldre 21 Oct 01:59
    #6

    Ge honom då nästa vecka ut men sedan är han skyldig dig ett svar. Försök göra allt för att tänka på annat: jobba, träna, träffa kompisar, gå på bio, gör sådant du tycker är roligt!

  • Anonym (Madde­) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 02:04
    #7

    Känns som jag heller väntar i ovisshet med lite hopp i ett år än får ett totalt nej

    Kan inte hantera det..

  • Äldre 21 Oct 02:41
    #8

    Föreslår att du använder tiden åt att fundera över hur din självkänsla har sjunkit så till den grad att du så gärna vill leva med någon som inte vill leva med dig.


  • Anonym (Madde­) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 03:37
    #9

    Nu bor han hos sina föräldrar. Får han ens möjlighet att tänka klart då

  • Anonym (Lev ditt liv)
    Äldre 21 Oct 04:31
    #10

    Förstår dig precis hur du mår. Var med om liknande, Vi skulle ha en veckas uppehåll men jag kände mig stressad under hela veckan o på slutet av veckan ringde jag så klart' för var superorolig vad som skulle hända i helgen. Skulle han ut med sina vänner o festa? Ja det funkade väl några månader tillsammans sedan men tog i alla fall slut. Dum som jag var kunde jag ha skitit i honom istället för jag mådde ändå inte bra och det kändes ändå inte bra de sista månaderna. Man kan fan inte tänka klart när man är kär.

Svar på tråden Paus i en månad. Hur står jag ut under tiden. 50% chans det blir vi. 50% att det inte blir vi.