• Anonym (Laura­)
    Äldre 21 Oct 02:35
    977 visningar
    17 svar
    17
    977

    Gift m en svensk kille

    Jag undrar varför folk tittar konstigt när jag går tillsammans m min man? Jag är själv fr Sydamerika och min man är svensk.

  • Svar på tråden Gift m en svensk kille
  • Anonym (Fakti­skt)
    Äldre 21 Oct 06:31
    #1

    Jag tror faktiskt att många tänker "Han har importerat henne" och faktiskt tycker synd om dig. Kanske tänker vad ska hända med henne när han tröttnar.

  • Anonym (Förvå­nade)
    Äldre 21 Oct 10:32
    #2
    Anonym (Laura) skrev 2018-10-21 02:35:53 följande:

    Jag undrar varför folk tittar konstigt när jag går tillsammans m min man? Jag är själv fr Sydamerika och min man är svensk.


    Jag tror mest folk är förvånade och tycker det är intressant kanske många tycker det är ovanligt att tjejer med utländsk bakgrund är tillsammans med svenska killar. Är det här något du märker av ofta? 
  • Anonym (Laura­) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 10:54
    #3
    Anonym (Faktiskt) skrev 2018-10-21 06:31:35 följande:

    Jag tror faktiskt att många tänker "Han har importerat henne" och faktiskt tycker synd om dig. Kanske tänker vad ska hända med henne när han tröttnar.


    Aha ok
  • Anonym (Laura­) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 10:55
    #4
    Anonym (Förvånade) skrev 2018-10-21 10:32:40 följande:

    Jag tror mest folk är förvånade och tycker det är intressant kanske många tycker det är ovanligt att tjejer med utländsk bakgrund är tillsammans med svenska killar. Är det här något du märker av ofta? 


    Inte så ofta. Någon gång :)
  • Anonym (Förvå­nade)
    Äldre 21 Oct 10:56
    #5
    Anonym (Laura) skrev 2018-10-21 10:54:10 följande:
    Aha ok
    Tolkar du blickarna och stirrandet på ett annat sätt? 
  • Anonym (Förvå­nade)
    Äldre 21 Oct 11:01
    #6
    Anonym (Laura) skrev 2018-10-21 10:55:46 följande:
    Inte så ofta. Någon gång :)
    Är det både killar och tjejer som tittar då?
  • Anonym (I)
    Äldre 21 Oct 11:02
    #7

    Och det säger en del om dessa sorgliga människor.


    Anonym (Faktiskt) skrev 2018-10-21 06:31:35 följande:

    Jag tror faktiskt att många tänker "Han har importerat henne" och faktiskt tycker synd om dig. Kanske tänker vad ska hända med henne när han tröttnar.


  • Anonym (z)
    Äldre 21 Oct 11:11
    #8

    Förmodligen som ovan skrev, att din man har importerat dig, att du har gift dig med honom för försörjning och han har gift sig med dig för att han inte fick en svensk tjej så han åkt och "hämtade" en. 

    Min bror är gift med en från Thailand. De träffads här i Sverige på en fest och blev förälskade. Han har fått höra mycket skit om hur han åkt till Thailand och köpt sig en "hora" och annat trevligt. Hon har väl mest fått beklaganden och frågor om han misshandlar henne, tar bra hand om henne osv.

  • Anonym (Förvå­nade)
    Äldre 21 Oct 11:16
    #9
    Anonym (z) skrev 2018-10-21 11:11:02 följande:

    Min bror är gift med en från Thailand. De träffads här i Sverige på en fest och blev förälskade


    Har din brors tjej bott länge i Sverige. Får dom många blickar på sig ute i stan 
    Eller är det mest bara bekanta som undrar  
  • Anonym (I)
    Äldre 21 Oct 11:21
    #10
    Anonym (z) skrev 2018-10-21 11:11:02 följande:

    Förmodligen som ovan skrev, att din man har importerat dig, att du har gift dig med honom för försörjning och han har gift sig med dig för att han inte fick en svensk tjej så han åkt och "hämtade" en. 

    Min bror är gift med en från Thailand. De träffads här i Sverige på en fest och blev förälskade. Han har fått höra mycket skit om hur han åkt till Thailand och köpt sig en "hora" och annat trevligt. Hon har väl mest fått beklaganden och frågor om han misshandlar henne, tar bra hand om henne osv.


    ?inte fick en svensk tjej? + ? horor? .

    Det är lustigt med dessa inbilska svenska horor som tror att alla vill ha just dem.

    Syftar ej på svenska kvinnor rent allmänt utan just på dessa individer som anser att utländska kvinnor är horor och andrahandsval. Det är oftast en viss typ av svenskar som har dessa åsikter...
  • Anonym (z)
    Äldre 21 Oct 13:58
    #11
    Anonym (I) skrev 2018-10-21 11:21:37 följande:
    inte fick en svensk tjej + horor .

    Det är lustigt med dessa inbilska svenska horor som tror att alla vill ha just dem.

    Syftar ej på svenska kvinnor rent allmänt utan just på dessa individer som anser att utländska kvinnor är horor och andrahandsval. Det är oftast en viss typ av svenskar som har dessa åsikter...
    De som tror att en man som har gift sig med en utländsk alltid misshandlar och behandlar frun illa är bil lika illa. 
    Men visst är det en viss typ av människor, fördomsfulla människor som helt enkelt inte förstår bättre. I början blev både min bror och hans fru sårade, nu tycker de mer synd om de som kommer med sånna kommentarer/ frågor som inte förstår bättre.  
  • Anonym (I)
    Äldre 21 Oct 14:22
    #12

    Precis.

    Det är synd om dem.


    Anonym (z) skrev 2018-10-21 13:58:53 följande:

    De som tror att en man som har gift sig med en utländsk alltid misshandlar och behandlar frun illa är bil lika illa. 

    Men visst är det en viss typ av människor, fördomsfulla människor som helt enkelt inte förstår bättre. I början blev både min bror och hans fru sårade, nu tycker de mer synd om de som kommer med sånna kommentarer/ frågor som inte förstår bättre.  


  • Anonym (Förvå­nade)
    Äldre 1 Dec 16:55
    #13

    Är det fler par som upplever att det stirras en del

  • Anonym (Me)
    Äldre 1 Dec 19:08
    #14

    Inget jag känner igen.

  • Anonym (Känne­r inte igen det)
    Äldre 2 Dec 12:26
    #15

    Vilken håla bor du i? Jag känner inte alls igen det du skriver. Om någon tittat/haft åsikter som någon skrev så måste det vara särskilt fall. Typ att kvinnan är mycket yngre och ser väldigt bra ut. Det är jättevanligt med ?blandar? idag, var o varannan unge har påbrå från andra länder.

  • Anonym (Känne­r inte igen det)
    Äldre 2 Dec 12:26
    #16

    Vilken håla bor du i? Jag känner inte alls igen det du skriver. Om någon tittat/haft åsikter som någon skrev så måste det vara särskilt fall. Typ att kvinnan är mycket yngre och ser väldigt bra ut. Det är jättevanligt med ?blandar? idag, var o varannan unge har påbrå från andra länder.

  • Anonym (Förvå­nade)
    Äldre 2 Dec 12:45
    #17
    Anonym (Känner inte igen det) skrev 2018-12-02 12:26:19 följande:

    Vilken håla bor du i? Jag känner inte alls igen det du skriver. Om någon tittat/haft åsikter som någon skrev så måste det vara särskilt fall. Typ att kvinnan är mycket yngre och ser väldigt bra ut. Det är jättevanligt med ?blandar? idag, var o varannan unge har påbrå från andra länder.


    Så du känner en del kvinnor som är ihop med svenskar 
Svar på tråden Gift m en svensk kille