• Äldre 21 Oct 08:53
    2625 visningar
    14 svar
    14
    2625

    Känner inte bebisen

    Hej! Jag är gravid i v 17, har knappt fått någon mage (ser mest bara lite småtjock ut) och känner inte några sparkar eller fladder. Tycker verkligen det är JÄTTE jobbigt då många av mina vänner säger att de började känna bebisen vid detta laget. När brukar man börja känna? Blir jätteorolig men bör inte vara det, allt såg bra ut på kub och för 4 dagar sedan fick vi lyssna på hjärtljuden.. så där är ju ett litet liv där inne.. när började ni känna av den lilla?

  • Svar på tråden Känner inte bebisen
  • Äldre 21 Oct 09:06
    #1

    Från och med v 25 ska man känna. Innan dess är det extremt olika. Vissa känner i v 14 och andra i v 23.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 21 Oct 09:10
    #2

    Med första kände jag inget förrän i v. 21. Magen började träda fram då också.

    Med andra kände jag i v. 17. Magen kom då redan i vecka 12.

  • Äldre 21 Oct 09:18
    #3

    V 20. Känner inget och bara lite pluffsig runt magen.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Äldre 21 Oct 09:29
    #4

    Jag är också i vecka 17 nu! Känner mig mest lite småfet, ingen riktig gravidmage än och har inte heller känt några rörelser. Tänker att det kan ju dröja några veckor till :) Var på ultraljud senast i torsdags så vet att bebis mår bra!

  • Äldre 21 Oct 09:30
    #5

    Jag är också i vecka 17 nu! Känner mig mest lite småfet, ingen riktig gravidmage än och har inte heller känt några rörelser. Tänker att det kan ju dröja några veckor till :) Var på ultraljud senast i torsdags så vet att bebis mår bra!

  • Äldre 21 Oct 09:30
    #6

    Jag är också i vecka 17 nu! Känner mig mest lite småfet, ingen riktig gravidmage än och har inte heller känt några rörelser. Tänker att det kan ju dröja några veckor till :) Var på ultraljud senast i torsdags så vet att bebis mår bra!

  • Äldre 21 Oct 09:31
    #7

    Oj, jag vet inte hur det blev tre inlägg.. ber om ursäkt för det!

  • Äldre 21 Oct 10:45
    #8

    I vecka 23 kände jag första sparken, innan dess var det ibland fladder som jag inte visste om det var graviditet eller nåt annat. Min sambo såg även på magen att lillen boxades i vecka 17 kände jag absolut ingenting! Jag tvivlade på att jag ens var gravid. Inga symptom och inget fladder eller nånting

  • Äldre 21 Oct 16:23
    #9

    Skönt att det är fler i samma sits! Lääängtar verkligen tills man kan se och känna något. Kommer nog kännas mer verkligt då, nu är jag bara ständigt orolig..

  • Äldre 21 Oct 16:28
    #10

    Jag kände inte heller nåt v 17 med första barnet!Men gick på UL v 19.Och då kunde jag se mycket rörelse i magen,en liten mini-människa.Snabbt efter UL började jag känna lite rörelse i magen.Efter v 21 kom sparkar.Fina minnen!

  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 21 Oct 17:45
    #11

    Hur ligger moderkaka TS? Ligger den i framvägg kan det ta lång tid. Kände i första graviditeten runt v 19 ngt fladder, men inga direkta rörelser förens v21-22. Hade då moderkakan i framvägg.

    Nu i graviditet nr 2 har jag i bakvägg och har känt fladder från v 16-17. Men rörelser v19 :)

  • Äldre 21 Oct 20:34
    #12

    Nej min moderkaka ligger inte i framvägg, dels därför jag tycker det är konstigt att jag inte känner något..

  • Delila­h2001
    Äldre 21 Oct 22:49
    #13

    Kände lite fladder första gången runt vecka 19 med första barnet.

    Med de följande två tidigare, vecka 14-15 och vecka 17 har jag för mig.

    Med fjärde barnet var det sent igen, men moderkakan är i framvägg denna gång.

  • Äldre 21 Oct 23:26
    #14

    Jag väntar mitt 3dje barn är i V21 känt bebisen tydligt sen 17-18 och nu syns sparkarna utanpå magen, och jag blir alltid lika chockad hur hårt och tydligt denna lilla krabat redan sparkar, dock ska det tilläggas att jag får stora barn, dotter -16 4910g son -17 uttagen v37 4925g nu väntar vi en tjej igen och hon kommer också plockas ut med planerat snitt, ska bli intressant och se om hon också blir närmare 5kg i v37-38 går jag fullt ut plus 2 veckor beräknas mina barn väga 6kg. Därför tror jag att jag både ser och känner så tydligt tidigt, jag ser gravid ut redan i v8, nu är jag lika stor som en del färdigbakade, har nog SF mått rekord här i våran lilla by. Och då hade jag en startvikt på 54kg med dottern 16, 59kg med sonen 17 och nu 67kg med lillasyster bf feb-19

    har gått upp ca 35kg med alla barnen men efter sonen rasade jag inte på så må sätt och sen vart jag ju gravid igen när han var 5 månader så blir nog kämpigt efter denna graviditet att gå ner men jag är nöjd om jag landar på en 62kg 1,5 år senare kusligt vad kroppen tar stryk av 3 barn under 3 år, jag känner inte ens igen min kropp :)

Svar på tråden Känner inte bebisen