• Äldre 21 Oct 10:30
    890 visningar
    5 svar
    5
    890

    Varför är de så svårt att vara min vän?

    Hej

    Tänker inte dra hela historien dock

    Men jag & exet som jag träffa tidigare har varit på & av en tid.

    Vi har varit osams så vi inte prata på månader, han blocka mig så jag fick lov att tag i honom när jag väl såg han, fick svar och jag kunde gå vidare. Däremot ville han försöka med mig igen.

    Nu är de samma visa igen,ej haft kontakt på månader. Och jag sa att nu räcker de, vi kan vara vänner men inget mer.

    Han har aldrig tidigare haft ? riktiga förhållanden ? utan bara förhållanden som varat i 2 månader max.

    Jag får höra då vi har gemensamma vänner att han haft relationer.

    Och de som gör så jag inte kan få ett avslut är att jag undrar.

    Han har en vänskap med de andra han varit med, men mig ska han blocka och inte vara vän med?

    För han är en bra kille och en bra vän.

    Jag vill iaf kunna få ett vänskapligt avslut så vi inte behöver ta omvägar för att slippa träffa varandra. Jag vill inte ha de så.

    Så varför kan de va vän med alla andra exen men inte med mig ? :/

    Han hade till och med ifrågasatt mina vänner varför dom är med mig av ren nyfikenhet enligt han själv.

  • Svar på tråden Varför är de så svårt att vara min vän?
  • Anonym (gå vidare­)
    Äldre 21 Oct 11:16
    #1

    Det finns inga perfekta avslut där allt reds ut och man säger adjö i sann vänskap. 

    Du kan inte få "closure" på allt, du får skapa ett själv.

    Gå vidare nu och acceptera att detta är över. Acceptera att ni sannolikt inte ens kommer bli vänner, för åtminstone min erfarenhet är att när en relation tar slut på ert sätt så finns inte den möjligheten.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 21 Oct 12:22
    #2
    -1
    Anonym (gå vidare) skrev 2018-10-21 11:16:09 följande:
    Det finns inga perfekta avslut där allt reds ut och man säger adjö i sann vänskap. 

    Du kan inte få "closure" på allt, du får skapa ett själv.

    Gå vidare nu och acceptera att detta är över. Acceptera att ni sannolikt inte ens kommer bli vänner, för åtminstone min erfarenhet är att när en relation tar slut på ert sätt så finns inte den möjligheten.
    Håller med
  • Anonym (G)
    Äldre 21 Oct 12:25
    #3

    Varför är det så viktigt att vara vän med ditt ex? Släpp det och gå vidare. Så länge du kämpar för att ha kvar honom i ditt liv är du ju egentligen kvar i samma destruktiva mönster. Enda gången det kan vara värt att kämpa för att ha en vänskaplig relation med sitt ex är om man har barn ihop.

  • Anonym (gå vidare­)
    Äldre 21 Oct 12:27
    #4
    Anonym (Hm) skrev 2018-10-21 12:22:44 följande:
    Håller med
    OT visserligen men en fråga, brukar du alltid använda (Hm) som anonymt nick? :) 

    För ofta när jag skriver under anonymt nickname (olika varje gång) så brukar alltid (Hm) hålla med mig. 
  • Anonym (-mc-)
    Äldre 21 Oct 13:38
    #5
    Tmvh skrev 2018-10-21 10:30:25 följande:

    För han är en bra kille och en bra vän.


    Han låter varken som en bra kille eller en bra vän..

    Gå vidare och välj dina vänner och partners med omsorg.
Svar på tråden Varför är de så svårt att vara min vän?