• kela t

    Fucking åmål filmen 20 år gammal

    Vad var bäst, sämst, roligast och tråkigast med filmen ?

  • Svar på tråden Fucking åmål filmen 20 år gammal
  • Griseknoen35

    Bästa är väl ämnet den behandlar, homosexualitet i skolan. Sämsta är skådespelet. Roligaste- finns det något roligt i den? Själva intrycket man får när man ser filmen är det tråkigaste. Den va bra för 20 år sedan när jag var 12 men inte nu är den riktigt kass.

  • Carabellis kusp
    Griseknoen35 skrev 2018-10-21 13:54:04 följande:

    Bästa är väl ämnet den behandlar, homosexualitet i skolan. Sämsta är skådespelet. Roligaste- finns det något roligt i den? Själva intrycket man får när man ser filmen är det tråkigaste. Den va bra för 20 år sedan när jag var 12 men inte nu är den riktigt kass.


    Oj, jag har nästan motsatt känsla. Att se den nu som vuxen ger nya perspektiv och den enorma smärtan hos Elin och Agnes skildras så perfekt tycker jag. Jag tycker att den har präglat vår generation och ger uttryck för hur livet som 80-talister var under det svåra högstadiet. Intoleransen, utfrysningen och tristessen. Det roliga för är mär de häller ut chipsen så att mamman inte ska fatta att de varit på fest istället för att se på tv. Vem har inte gjort nåt sånt liksom?
  • Griseknoen35
    Carabellis kusp skrev 2018-10-21 14:23:14 följande:
    Oj, jag har nästan motsatt känsla. Att se den nu som vuxen ger nya perspektiv och den enorma smärtan hos Elin och Agnes skildras så perfekt tycker jag. Jag tycker att den har präglat vår generation och ger uttryck för hur livet som 80-talister var under det svåra högstadiet. Intoleransen, utfrysningen och tristessen. Det roliga för är mär de häller ut chipsen så att mamman inte ska fatta att de varit på fest istället för att se på tv. Vem har inte gjort nåt sånt liksom? smile1.gif
    Visst har du poängen med det och jag tyckte om det i filmen när jag va i den åldern men jag blev så grymt besviken när jag såg den här om veckan, jag hade så höga förväntningar. Storyn är det inge fel på men själva skådespelerit fallerar tycker jag. Jag fastnade mer för Hipp hipp hora när jag såg om den. 
Svar på tråden Fucking åmål filmen 20 år gammal