• Mongol­iet
    Äldre 21 Oct 19:37
    1564 visningar
    13 svar
    13
    1564

    De som leker poliser på Familjeliv. Tror ni att de är kattmänniskor eller hundmänniskor?

    Ni ser de i var & vareviga tråd här på Familjeliv. De som leker poliser och inofficiella moderatorer. Varnar er för att om ni inte tycker som normen så kommer de att anmäla er. Hela tiden måna om ts trots att ts ställt en fråga & säkert är intresserad av att höra alla möjliga svar även om vissa svar kanske kommer att svida. Min teori är att dessa är hundmänniskor. Vi ska lyda. De drar i kopplet om de inte får som de vill, går dit de vill osv. Trygg uppväxt i någon villaförort. Någon av er som har denna rollen som kan dementera. Är ni kattmänniska trots allt?

  • Svar på tråden De som leker poliser på Familjeliv. Tror ni att de är kattmänniskor eller hundmänniskor?
  • Äldre 21 Oct 19:40
    #1

    Jag röstar på hundmänniskor!

  • Mongol­iet
    Äldre 21 Oct 19:51
    #2
    Persikaplommon skrev 2018-10-21 19:40:25 följande:

    Jag röstar på hundmänniskor!


    När vänder deras beteende tror du? Krävs det att de måste ha haft någon egen motgång i livet? Tycker att det är spännande. Jag skulle ju aldrig i min vildaste fantasi anmäla någon som tycker & tänker konstigt eller startar konstiga trådar. De skulle tvingas in i katt-terapi för att sluta leka poliser.
  • Äldre 21 Oct 19:56
    #3

    Klart att de är hundmänniskor. Det är alla ordningsmän...

  • Mongol­iet
    Äldre 21 Oct 20:01
    #4
    Tecum skrev 2018-10-21 19:56:06 följande:

    Klart att de är hundmänniskor. Det är alla ordningsmän...


    Borde man inte sätta in kattstöd tidigt i grundskolan när de första tecknen syns. Direkt när de klappat sin första hund. Mota Olle i grind liksom. Skulle vi inte få ett humanare samhälle då. Till glädje för alla.
  • Äldre 21 Oct 20:02
    #5

    Hund.  1/3 har en man hemma som lyder som en hund, sedan har du en del som är hunden själva och känner med så många att dom tar tillfälle att känna sig som första. Den sista delen har ingen hund längre, den lyckades fly, men vill fortfarande att alla skall lyda.

  • Äldre 21 Oct 20:04
    #6

    Apmänniska

  • Mongol­iet
    Äldre 21 Oct 20:08
    #7
    Godisbuske skrev 2018-10-21 20:02:58 följande:

    Hund.  1/3 har en man hemma som lyder som en hund, sedan har du en del som är hunden själva och känner med så många att dom tar tillfälle att känna sig som första. Den sista delen har ingen hund längre, den lyckades fly, men vill fortfarande att alla skall lyda.


    Fan tror att du kan ligga inne med det rätta svaret. Lite för tidigt. Lite som att de i Spårlöst knackar på första dörren och redan där står pappan. Vi får låtsas som att vi inte är helt säkra på om ditt svar är rätt och leta vidare. Just detta är ett skräckscenario för hundmänniskorna/poliserna, att fortsätta vrida & vända istället för att stänga caset.
  • Äldre 21 Oct 20:11
    #8
    Mongoliet skrev 2018-10-21 20:01:24 följande:
    Borde man inte sätta in kattstöd tidigt i grundskolan när de första tecknen syns. Direkt när de klappat sin första hund. Mota Olle i grind liksom. Skulle vi inte få ett humanare samhälle då. Till glädje för alla.
    Kanske det. Men tyvärr uppmuntrar samhället hundmänniskor, dels för att de av naturen lyder den starkare, flockledarna, dels för att de själva  kan användas till att hunsa de som de känner sig överlägsna, alltså hålla ordning. Mänskliga samhällen bygger på hierarki och då är hundmänniskorna väldigt användbara, vi kattmänniskor som ifrågasätter och gör som vi vill är bara till besvär...
  • Äldre 21 Oct 20:14
    #9

    Jag tror att de är hundmänniskor och att de mobbade svagare barn i skolan.

  • Mongol­iet
    Äldre 21 Oct 20:23
    #10
    Mats Nilsson skrev 2018-10-21 20:14:53 följande:

    Jag tror att de är hundmänniskor och att de mobbade svagare barn i skolan.


    Finns det någon elevrådsordförande i världshistorien som inte är hundmänniska. Har vi någon med riktigt mycket makt som är kattmänniska?
  • Äldre 21 Oct 20:25
    #11

    Jag är definitivt en hundmänniska.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Mongol­iet
    Äldre 21 Oct 20:30
    #12
    +1
    Aniiee skrev 2018-10-21 20:25:00 följande:

    Jag är definitivt en hundmänniska.


    Det var ingen skräll.
  • Äldre 21 Oct 21:25
    #13
    Mongoliet skrev 2018-10-21 20:30:05 följande:
    Det var ingen skräll.
    Inte direkt, nej.
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden De som leker poliser på Familjeliv. Tror ni att de är kattmänniskor eller hundmänniskor?