• Anonym (Hugo)

    Adhd?!

    Tar man ibland ogenomtänkta beslut då?

    Säljer bilen och reser iväg, lämnar relationer och köper saker utan att blinka?

    Är det bara medicin som hjälper och hur kan man som anhörig stötta en som inte erkänner diagnos eller vill utreda med skadar och sårar folk i sin omgivning?

  • Svar på tråden Adhd?!
  • Anonym (Hugo)

    Gör folk med adhd slut ofta för att sedan ändra sig?

  • villbusa

    Det går att lära sig hantera de egenheter o problem som t.ex. adhd ger upphov till. Men man måste nog först inse att man har problem.....

  • Anonym (Hm)
    villbusa skrev 2018-10-21 21:29:27 följande:
    Det går att lära sig hantera de egenheter o problem som t.ex. adhd ger upphov till. Men man måste nog först inse att man har problem.....
    Håller med
  • Anonym (jo)
    Anonym (Hugo) skrev 2018-10-21 21:25:49 följande:

    Tar man ibland ogenomtänkta beslut då?

    Säljer bilen och reser iväg, lämnar relationer och köper saker utan att blinka?

    Är det bara medicin som hjälper och hur kan man som anhörig stötta en som inte erkänner diagnos eller vill utreda med skadar och sårar folk i sin omgivning?


    Jag har add och jag har dumpat tjejer helt abrupt
  • Anonym (Hugo)

    Fattar inte varför? Blir man mer osäker på sina kärlek känslor till andra?

  • Anonym (Hugo)

    Det är min tjej som har adhd har dumpat mig tio ggr på några år

    Varje gång är det på riktigt men sen kommer hon tbx

  • Anonym (jo)
    Anonym (Hugo) skrev 2018-10-21 21:25:49 följande:

    Tar man ibland ogenomtänkta beslut då?

    Säljer bilen och reser iväg, lämnar relationer och köper saker utan att blinka?

    Är det bara medicin som hjälper och hur kan man som anhörig stötta en som inte erkänner diagnos eller vill utreda med skadar och sårar folk i sin omgivning?


    Jag har add och jag har dumpat tjejer helt abrupt
    Anonym (Hugo) skrev 2018-10-21 21:33:28 följande:

    Fattar inte varför? Blir man mer osäker på sina kärlek känslor till andra?


    Ja man blir känslokall men det är mer ett försvar skulle jag säga.Efter en dumpning av en tjej så förtränger jag att hon ens existerar.Den ända fördelen här är väl när kärleken är obesvarad
  • Anonym (Hugo)
    Anonym (jo) skrev 2018-10-21 21:35:08 följande:

    Jag har add och jag har dumpat tjejer helt abruptJa man blir känslokall men det är mer ett försvar skulle jag säga.Efter en dumpning av en tjej så förtränger jag att hon ens existerar.Den ända fördelen här är väl när kärleken är obesvarad


    Hur når man fram emot det försvaret och hur kan jag hjälpa? Hon kommer ju alltid tbx men nu verkar hon skämmas och va extra stolt typ
  • villbusa
    Anonym (Hugo) skrev 2018-10-21 21:33:28 följande:

    Fattar inte varför? Blir man mer osäker på sina kärlek känslor till andra?


    Bristande impulskontroll är typiskt för t.ex. adhd . Det som dyker upp som.en tanke blir lätt en handling utan vidare eftertanke.... går att lära sig hantera men först måste man inse att det är problem...
  • Anonym (jo)
    Anonym (Hugo) skrev 2018-10-21 21:38:06 följande:

    Hur når man fram emot det försvaret och hur kan jag hjälpa? Hon kommer ju alltid tbx men nu verkar hon skämmas och va extra stolt typ


    Du måste vara så pass mentalt stabil så att det liksom kompenserar hennes svaga sidor.Klarar du inte det så ska du nog släppa henne.De tjejerna är väldigt äventyrliga oftast och det är jag med.
  • Glinda från Oz

    Det du beskriver skulle kunna vara vilken diagnos som helst eller inget alls. Det finns inget av det som framkommer här som tyder på specifikt ADHD. Prata med personen och är han/hon inte villig att ändra sig får du fundera på hur du vill att relationen ska se ut om du vill ha en relation alls. (Med relation menar jag inte bara pojk-/flickvän) Du kan inte ändra på andra.

  • Glinda från Oz

    Jag såg just att det var din flickvän, men det jag skriver gäller ändå.

Svar på tråden Adhd?!