• Anonym (Okej?)

    Neka föräldraledighet över jul?

    Jag meddelade min arbetsgivare den 1/9 att jag tänkte vara föräldraledig 2 veckor på jullovet. Hon svarade att det var bra att jag var ute i god tid.

    Får idag ett mejl att om vi i personalen inte kan lösa bemanningen de veckorna vid jul själva (alltså att vi täcker för varandra och byter pass) kommer det inte gå att jag är föräldraledig för hon får inte lov (?) att sätta in vikarier den perioden. Arbetar som personlig assistent i kommunen.

    Stämmer det verkligen? Jag känner att det inte finns vikarier inte är mitt ansvar eller problem, chefen har haft gott om tid på sig att lösa det.

  • Svar på tråden Neka föräldraledighet över jul?
  • BossHoss
    Anonym (Okej?) skrev 2018-10-22 16:11:33 följande:

    Jag meddelade min arbetsgivare den 1/9 att jag tänkte vara föräldraledig 2 veckor på jullovet. Hon svarade att det var bra att jag var ute i god tid.

    Får idag ett mejl att om vi i personalen inte kan lösa bemanningen de veckorna vid jul själva (alltså att vi täcker för varandra och byter pass) kommer det inte gå att jag är föräldraledig för hon får inte lov (?) att sätta in vikarier den perioden. Arbetar som personlig assistent i kommunen.

    Stämmer det verkligen? Jag känner att det inte finns vikarier inte är mitt ansvar eller problem, chefen har haft gott om tid på sig att lösa det.


    Såvitt jag vet så är du ute i så god tid att de inte har rätt att neka dig föräldraledigheten, kollade upp detta då frugans jobb börja krångla, facket sa blankt nej, de hade ingen rätt att neka henne 
  • Anonym (G)