• Äldre 22 Oct 22:50
    1286 visningar
    4 svar
    4
    1286

    snälla hjälp mig välja...

    Efter 2 år av försök till att bli gravid och ett år under utredning har vi testat hormontabletter, sprutor och inseminering men det går inte ändå.

    Eftersom jag är under 23(fyller det på lördag däremot) har vi inte fått hjälp av landstinget utan av en privat klinik. Nu har den lagt ner och vi kan nästa månad söka hjälp hos landstinget. Men det stora problemet är att jag har skjutit på plugget under dessa två åren för jag tänkte ta det efter barn men nu kan jag inte gå att vänta mer.

    nu när jag väl börjat plugga vet jag inte hur jag ska välja mellan att försöka skaffa barn eller satsa på 5 års plugg.. om jag hoppar av linjen senare kommer jag inte ha möjlighet att hoppa på samma linje efter ett år för då har utbildningen lagts ner.

    Jag vill av hela mitt hjärta ha barn men just nu vet jag inte alls vad som är rätt beslut att ta. Jag vill ju absolut inte vänta 5 år till för att kanske få reda på då att vi aldrig kommer kunna få barn... Jag har ingen att prata med om detta och skulle gärna vilja ha lite tips.

  • Svar på tråden snälla hjälp mig välja...
  • Äldre 22 Oct 22:53
    #1

    Jag tänker så här: varför ska du plugga något som kommer läggas ner? Det läggs ner av en anledning liksom. Välj något annat så är det inget problem att ta studieuppehåll ett år om du får barn. Eller för den delen fortsätta så kan din partner vara föräldraledig.

  • Äldre 22 Oct 23:05
    #2

    Den lägger ner eftersom det är en linje på distans som läses på 75% och de tycker den varit svår att hålla ihop. Jag bor ca 10 mil från närmsta högskola och kan därför inte på ett smidigt sätt läsa på heltid.

  • Äldre 23 Oct 00:00
    #3

    Min mor jobbade och pluggade när hon fick mig. Hon blev också lämnad av min pappa så hon var alltså ensamstående. Jag tror du fixar både plugg och bebis!

  • Äldre 23 Oct 09:05
    #4

    Okej men är det på distans kan du göra både och om pappan är pappaledig. Inga problem med ev amning heller. Det som kan strula är om du blir hyperillamående under graviditeten och inte kan plugga pga det men annars borde det inte vara någon fara. Det är ju inte så vanligt.

Svar på tråden snälla hjälp mig välja...