• Äldre 23 Oct 15:57
    3617 visningar
    4 svar
    4
    3617

    Minns inte att jag har haft sex

    Hej! Jag var ut i helgen och har en blackout efter det.. jag minns inte att jag gick från krogen, jag minns inte hur jag kom hem. Enligt flera vänner var jag väldigt aggressiv och berättade saker som folk har sagt i förtroende till mig. Det är inte likt mig alls, skulle aldrig göra så nykter. 

    Jag vaknar upp i min säng hemma med en kille (en jobbarkompis jag knappt känner) och är naken.. jag har inget minne av att vi har haft sex. Det känns så jobbigt och jag känner mig bara äcklad och utnyttjad. Vet inte om han fattade att jag var så full.. men enligt folk var jag redlös.


    Har någon varit i samma situation? Kan jag ha blivit drogad? Hur går man vidare efter något sånt här?

  • Svar på tråden Minns inte att jag har haft sex
  • Walker­90
    Äldre 23 Oct 20:41
    #1

    Jag är nykterist och har aldrig varit berusad så jag är troligtvis fel person att ge råd men jag vill försöka hjälpa dig.

    Har du någon anhörig/vän du kan prata med för att få ur dig vad du har upplevt och känner?

    Du skulle kunna ringa 114 14 (polis men ej akut) för att fråga dem om råd i det här. Kan du kanske kontakta vårdcentral för att prata med en läkare?

    Här finns fler tips på nummer att ringa:

    www.umo.se/att-ta-hjalp/att-prata-med-nagon/ringa-och-prata-med-nagon/

    Det är svårt att ge något gott råd med tanke på att varken jag eller du minns vad som hänt men den här killen borde inte ha haft sex med dig när du var så pass berusad.

    Det känns som att det är svårt att ge sitt samtyckte till sex när man är så pass påverkad av alkohol, eller!?

  • Furti
    Äldre 23 Oct 20:55
    #2
    Walker90 skrev 2018-10-23 20:41:37 följande:

    Jag är nykterist och har aldrig varit berusad så jag är troligtvis fel person att ge råd men jag vill försöka hjälpa dig.


    Du anar inte vad berusade människor kan ställa till med (som de kanske inte kommer ihåg efteråt) - helt på egen hand.

    Jag såg en helt vanlig tjej springa ett halv kvarter över parkerade bilar. Över motorhuv, upp på taket, vidare till nästa bil etc etc. Hon var rejält berusad och gjorde helt frivilligt något hon säkert inte skulle gjort i nyktert tillstånd.
  • Wowbag­ger200­0
    Äldre 23 Oct 23:17
    #3
    Walker90 skrev 2018-10-23 20:41:37 följande:

    Jag är nykterist och har aldrig varit berusad så jag är troligtvis fel person att ge råd men jag vill försöka hjälpa dig.

    Har du någon anhörig/vän du kan prata med för att få ur dig vad du har upplevt och känner?

    Du skulle kunna ringa 114 14 (polis men ej akut) för att fråga dem om råd i det här. Kan du kanske kontakta vårdcentral för att prata med en läkare?

    Här finns fler tips på nummer att ringa:

    www.umo.se/att-ta-hjalp/att-prata-med-nagon/ringa-och-prata-med-nagon/

    Det är svårt att ge något gott råd med tanke på att varken jag eller du minns vad som hänt men den här killen borde inte ha haft sex med dig när du var så pass berusad.

    Det känns som att det är svårt att ge sitt samtyckte till sex när man är så pass påverkad av alkohol, eller!?


    Att man inte minns betyder inte att man inte gjort saker av egen vilja.

    Killen var säkert minst lika full, hur vet vi att han gav sitt samtycke? Om de nu hade sex, de kanske bara tyckte det var varmt när de skulle sova...
  • Äldre 23 Oct 23:26
    #4

    Du kan ha blivit drogad men du kan oxå ha druckit för mycket alkohol alldeles frivilligt! Har du nån uppfattning om hur mycket du drack?

    Klart man kan känna obehag efter minneslucka o att ha hamnat isäng med någon man inte skulle tagit med hem i nyktert tillstånd.

    En risk man tar om man festar hårt... det kan gå över styr. Tycker du ska lugna ner dig o ta det lite lugnt med alkoholen framöver o känna efter var dina gränser går. Annars ingen större fara.. livet går vidare.

Svar på tråden Minns inte att jag har haft sex