• Error

    Privat förlossningsklinik

    Hej! Jag väntar nu mitt första barn och förlossningen är beräknat 19/6 -19 om allt går som det ska.

    Är livrädd eftersom det dessutom kommer va under ?högsäsong? och man hört så skräckhistorier om kvinnor som fått föda i bil mm. Överväger starkt att söka mig till privat förlossningsklinik för att försäkra mig om nån form av trygghet. Nån som vet vad en sån kan tänkas kosta och om det finns nån i närheten av Gbg?

  • Svar på tråden Privat förlossningsklinik
  • Error

    Fan omöjligt att få ett enda tips, en åsikt eller uppmuntran på det här skitforumet, så länge det inte handlar om politik, sex och selfies! I?m off.

  • Fia 28

    Tror inte det är så vanligt med privata förlossningskliniker. Det är väl skitdyrt gissar jag.

  • Fröken W

    Grattis till graviditeten!

    Jag förstår din oro men jag tror inte det är någon fara. Jag har flera bekanta som fött barn mitt i sommaren de senaste åren och ingen har märkt av att det varit semestertider trots de senaste årens skriverier om förlossningskriser. Med det sagt; läget på landets förlossningsavdelningar är långt ifrån optimal oavsett årstid men självklart blir det ännu mer sårbart under semestertider. Jag har dessvärre inget svar på din fråga då jag inte känner till några privata förlossningskliniker. Men prata med din barnmorska om oron och fråga henne.

    Lycka till!

  • Stuppis1

    Tror inte det finns privata förlossningskliniker där man kan köpa sig garanterad plats i Sverige. Finns dock utomlands, har själv fött på en sådan. Kostar ca 20-50 tkr om man inte är försäkrad. Lite meckigt då om man måste åka utomlands, vi bodde redan i landet då barnet föddes så för oss funkade det toppen. Kan verkligen rekommendera!

Svar på tråden Privat förlossningsklinik