• M091

    Orkar inte ha hund

    Min man och jag skaffade hund för några månader sen men ett par dar innnan köpet började jag må riktigt dåligt. Har bara tyckt att det känts jobbigt hela tiden vi haft henne och nu vet jag inte om jag orkar mer.. depressionern kom som en chock och hade jag förstått direkt att det var det var hade jag aldrig skaffat hund. Allt ?jobb? runt henne är som jag trott men hade inte räknat med att må så dåligt.. det är en fin hund men jag känner ingen glädje över det alls. Allt ansvar bara ökar min ångest och känns inte rättvist mot henne att hon ska spendera sina dar med mig som inte ens vill ha henne. Känner att jag verkligen inte orkar mer nu och vill bara lämna tillbaka hunden men klarar samtidigt inte av att ta henne ifrån min man som älskar henne så mycket. Vet inte vad jag ska göra

  • Svar på tråden Orkar inte ha hund
  • M091
    Sleek22 skrev 2018-10-24 10:35:11 följande:

    Vad säger din man om de? Kan han ta mer ansvar ett tag?


    Han tar mycket ansvar men det är jag som har hunden under dagarna då jag jobbar hemifrån och oron/ansvaret ligger alltid och gror även om jag försöker lämna över mer till honom. Vi har pratat lite om det och jag vet att han går med på att lämna tillbaka hunden om jag verkligen ber om det men vet att det kommer såra honom väldigt mycket
  • Dexter dot com

    Ni kan inte lösa det genom att han lämnar hunden på hunddagis/dagmatte under dagarna om han verkligen vill ha hunden kvar? Om du varken orkar eller vill ta hand om hunden är det mer rättvist mot hunden att den är hos någon som tycker det är roligt och engagerar sig i den.

  • M091
    Dexter dot com skrev 2018-10-24 12:10:51 följande:

    Ni kan inte lösa det genom att han lämnar hunden på hunddagis/dagmatte under dagarna om han verkligen vill ha hunden kvar? Om du varken orkar eller vill ta hand om hunden är det mer rättvist mot hunden att den är hos någon som tycker det är roligt och engagerar sig i den.


    Tack för bra förslag, vet dock inte om vi har råd med det.. men kanske finns någon dagmatte som gärna gör det för en mindre slant, ska kolla upp det mer
  • Dexter dot com
    M091 skrev 2018-10-24 13:53:15 följande:
    Tack för bra förslag, vet dock inte om vi har råd med det.. men kanske finns någon dagmatte som gärna gör det för en mindre slant, ska kolla upp det mer
    Man utbyter ju ofta tjänster så kan din man tänka sig att ha en hund till hemma på kvällar/helger så kan det ju lösa en del av den ekonomiska biten.
  • Ewa Larsson

    Hej
     Jag ser att det var rätt länge sen har Du skrivit men har Ni hunden fortfarande ? Vad är det för hund ?
    MVH
    Ewa

Svar på tråden Orkar inte ha hund