• Elinmatilda

    Jobba hemifrån (chatt)

    Hejsan! Jag har börjat jobba hemifrån med chatt på jobba hemifrån.com. Har fått pengar utbetalt men inte rört dom.. hur gör jag med skatten?? Jag fattar verkligen inte?? Ska jag spara ihop den själv och skicka i en klump i slutet av året till skatteverket? Hur hög är risken att bli påkommen om man inte betalar? Vill endast ha svar från er som vet eller jobbat med liknande :)

  • Svar på tråden Jobba hemifrån (chatt)
  • Maja37
    Elinmatilda skrev 2018-10-24 11:06:57 följande:

    Hejsan! Jag har börjat jobba hemifrån med chatt på jobba hemifrån.com. Har fått pengar utbetalt men inte rört dom.. hur gör jag med skatten?? Jag fattar verkligen inte?? Ska jag spara ihop den själv och skicka i en klump i slutet av året till skatteverket? Hur hög är risken att bli påkommen om man inte betalar? Vill endast ha svar från er som vet eller jobbat med liknande :)


    Får man fråga hur mycket du tjänar per timme ungefär som du lägger ner?

    Eller vad du har för lön i månaden och hur många timmar du jobbat?
  • Elinmatilda
    Maja37 skrev 2018-10-24 15:53:10 följande:

    Får man fråga hur mycket du tjänar per timme ungefär som du lägger ner?

    Eller vad du har för lön i månaden och hur många timmar du jobbat?


  • Elinmatilda
    Maja37 skrev 2018-10-24 15:53:10 följande:

    Får man fråga hur mycket du tjänar per timme ungefär som du lägger ner?

    Eller vad du har för lön i månaden och hur många timmar du jobbat?


    Oj blev lite fel men skriver typ 80-100 meddelanden i timmen, för varje meddelande får man ca 1,50kr. Gör det bara lite extra ibland :)
  • cream

    Hej!

    Jag jobbar också med detta och undrar hur man ska göra med skatten. Hoppas att någon vet och kan svara oss.

  • Aniiee

    Vad sägs om att ringa skatteverket och fråga?


    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee

    Vad sägs om att ringa skatteverket och fråga?


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Jobba hemifrån (chatt)