• Hararochkaniner

    Varför blir vissa så överaggressiva i tvättstugan

    Igår var det dags att använda tvättstugan igen. Suck, fasan!

    Jag lyckades få tvättat all min tvätt trotts att en av maskinerna krånglar som vanligt. Den maskinen som alltid krånglar blev förvisso 5 minuter försenad men de brukar vi alla försöka ha förståelse för då vi alla har samma problem med de maskinen. 

    Jag är dessutom höggravid med mycket foglossning och förvärkar så jag blev 10 min sen. Jag går in i tvättstugan och börjar sortera klart det sista av min tvätt som låg i torktumlaren. Då kommer en kvinna i övre medelåldern som är fly förbannad och skäller ut mig för att det är hennes tvättid och jag hade förstört allt så att hon inte kunde tvätta och jag hade banimej gått över tiden. 

    Jag börjar givetvis be om ursäkt för de fem minuterna även om jag kan tycka det är lite extremt att bli så arg över 5 minuter. Men nej, det visade sig att hon var inte vidare arg över de 5 minuterna utan hon var arg över att jag hade mina tomma tvättpåsar och min tvätt kvar i tvättstugan när hon kom. Jag började känna mig lite förvirrad och frågade henne snällt hur hon menade nu? Det fanns två tomma tvättpåsar som jag sparat för att kunna bära upp min redan färdigvikta tvätt och den tvätt som var kvar i torktumlaren. Jag förklarade lugnt för henne att det inte är stökigt utan färdigvikt tvätt och två tvättpåsar som jag ska bära upp tvätten med och att jag bara har det sista från torktumlaren att vika. Nej det dög inte enligt henne för tvättstugan skulle vara tömd och stängd när hon kommer för att starta sin tvättid. Jag försöker lugnt förklara för henne att det inte finns något hinder för henne att börja tvätta och att vi har rätt att använda torktumlaren i minst 30 min efter tvättiden,  Jag blir lite förundrad när jag tänker tillbaka på både denna situationen och andra tidigare. De största utskällningarna jag fått i tvättstugan har varit likt denna. För något som jag inte känner att jag gjort fel. Jo, jag var fem minuter försenad med en maskin och 15 minuter försenad med att komma ned till tvättstugan eftersom jag fick massiva förvärkar efter att ha gått upp i trappen efter förra besöket i tvättstugan.

Svar på tråden Varför blir vissa så överaggressiva i tvättstugan